«ملیحه حصارخانی» امسال با راهاندازی پویش آزادی زندانیان خبر ساز شد. البته او قبل از تشویق دیگران به این کار خیر، ابتدا خودش دست به کار شد و با حراج مدال قهرمانی پاراوزنهبرداریاش به ارزش ۱۱۰میلیون تومان، ۵زندانی جرائم غیرعمد را آزاد کرد.

مليحه حصارخاني

همشهری آنلاین: حصارخانی میگوید: «در ۸ماهگی به خاطر تب شدید، دچار فلج اطفال از ناحیه پای راست شدم. بارها تحت جراحی قرار گرفتم که موجب تغییرات جزئی در وضعیت پای من شد، اما در نهایت نتوانست مانع از همراهی عصا و ویلچر در زندگی من شود. به دلیل معلولیت، نه اجازه ورزش کردن داشتم، نه نمره ورزش میگرفتم.» بالاخره حصارخانی محدودیتها را کنار گذاشت و شروع به ورزش کرد: «از رشته شنا، فعالیتهای ورزشی را شروع کردم؛ آن هم بهصورت تفریحی در سانسهای محدودی که دراختیار معلولان بود. بعد با رشته ویلچررانی آشنا و ۶دوره قهرمان کشور شدم. در رشته پرتاپ نیزه هم مقام سوم را کسب کردم.»

حصارخانی با تشویق و همراهی همسرش، تحصیلاتش را تا مقطع فوقلیسانس ادامه داد و با مربیگری در باشگاه ویژه معلولان، تلاش میکند تا همنوعانش را به سمت ورزشهای قهرمانی هدایت کند. درکلکسیون افتخارات او مجموعه گرانبهایی از مدالهای ورزشی دیده میشود؛ مدالهایی که تصمیم گرفته با حراج آنها دردی از برخی افراد جامعه درمان کند. او امسال مدالش را به ارزش ۱۱۰میلیون تومان به نیت آزادی ۵زندانی فروخت و میگوید: «قصدم از این کار ترویج مهربانی، گذشت و همدلی در جامعه بود؛ چیزی که جامعه امروز ما خیلی به آن احتیاج دارد.»

تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی معلولان

حصارخانی، دبیر کانون معلولان یکی از نواحی منطقه۷ شهرداری تهران است. پیش از این هم دبیر کل کانون معلولان منطقه۱۲ بوده و همواره تلاش کرده تا در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان قدم بردارد: «با کمک همکارانم در کانونهای معلولان، گروه تسهیلگری «همپا» را تشکیل دادهایم و ضمن شناسایی موانع و نقاط دسترسناپذیر معلولان در هر محله، معبر و بوستان، تلاش میکنیم تا ترددهای شهری توانیابها آسانتر شود. خوشبختانه عمده این موانع رفع شدهاند و با همسطحسازی و مناسبسازی معابر، امروز شاهد تردد آسانتر معلولان در منطقه هستیم.»

کد خبر 664565

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    3 0
    خدا عاقبت بخیر کنه ایشان را احسنت به این کار شایسته ایشان
  • علی IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 0
    خدا عاقبت بخیر کنه ایشان را احسنت به این کار شایسته ایشان