چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر محمدباقر قالیباف در راس هیاتی بلند پایه جهت شرکت در نهمین اجلاس شهرداران جهان(مترو پلیس) وارد شهر سیدنی شد.

شهردار تهران در جریان اجلاس جهانی مترو پلیس ضمن سخنرانی در مجمع عمومی این اجلاس با شهرداران کلانشهرهای بزرگ دنیا از جمله سیدنی دیدار خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، در اجلاس نهم متروپلیس که از 1 تا چهارم آبان ماه برگزار می‌شود، شهرداران کلانشهرهای دنیا مسایلی چون «بررسی مناطق اکولوژیکی، راه‌های تامین بودجه برای توسعه زیرساخت‌ها و روش‌های ترغیب بخش‌های دولتی و خصوصی به سرمایه گذاری در این بخش، بازسازی همه جانبه محلات، مدیریت حمل و نقل شهری و همچنین ارزیابی عملکرد شهری» را به بحث کارشناسی خواهند گذاشت.

بر همین اساس در جریان این اجلاس دکتر مسعود کرباسیان، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست‌های تخصصی بازسازی محلات و ارزیابی عملکرد شهری، مهندس سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست‌های تخصصی حمل و نقل تجاری شهری، سمینار آموزشی حمل و نقل غیرموتوری (پیاده روی و دوچرخه سواری)، مدیریت حرکت شهری و دکتر معصومه آباد، عضو شورای اسلامی شهر تهران و زهرا مشیر مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران؛ در نشست هم‌اندیشی بین‌المللی زنان مترو پلیس (با موضوعات مدیریت در شهر، زنان و جامعه و زنان و محیط زیست) با ایراد سخن خواهند پرداخت.

همچنین پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران نیز که از این مرحله سفر به هیات همراه شهردار تهران پیوسته است در کمیسیون‌های تخصصی بانک شهرها، تامین بودجه خدمات و توسعه زیرساخت‌های شهری و انرژی به ایراد سخن خواهد پرداخت.

قالیباف در جریان نهمین اجلاس متروپلیس علاوه بر شرکت در نشست‌های عمومی و تخصصی «پیوند شهرها، تغییر آب و هوا، گفت و گوی شهرها، مناطق بوم شناختی، انرژی و راهبردهای آینده متروپلیس»، در میزگرد کارگاه خلیج فارس نیز به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

در این کارگاه مدیران شهری، نمایندگان صنایع برتر و اندیشمندانی از خلیج فارس به ارائه نظرات خود پیرامون راه‌های توسعه مدیریت شهری در منطقه خواهند پرداخت.

کد خبر 66447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز