«سجاد گنج‌زاده» را اغلب با موفقیت‌هایش روی تاتامی و مدال طلایش در المپیک ‌توکیو می‌شناسیم، اما این قهرمان ورزشی، در خارج از تاتامی هم دست به کارهایی می‌زند که ارزش آنها کمتر از طلای المپیک نیست.

سجاد گنج زاده

همشهری آنلاین - پریسا نوری: چند ماه پیش درست همان روزهایی که این قهرمان کاراته مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ را به گردن انداخت، تصاویری از او در فضای مجازی دست به دست شد که محبوبیت مرد طلایی المپیک را چند برابر کرد. تصاویر، قهرمان ورزشی کشورمان را مشغول توزیع ارزاق و مایحتاج ضروری مردم در ایرانشهر و دیگر شهرهای محروم سیستان و بلوچستان نشان میداد.

پس از انتشار این تصاویر، کاربران فضای مجازی نوشتند: «آقا سجاد شما مدال طلاتو موقعی که گونیهای برنج رو برداشتی تا به خانوادههای محروم کشور برسونی گرفتی و جات رو توی قلب ما باز کردی... دمت گرم! » پس از مدتی در حالی که هفتهها از خاموشی مشعل المپیک گذشته بود و از مسابقات جهانی هم خبری نبود، نام گنجزاده دوباره بر سر زبانها افتاد و رسانهها خبری را با این تیتر منتشر کردند: «۳ زندانی توسط سجاد گنجزاده قهرمان کاراته المپیک ۲۰۲۰ توکیو آزاد شدند.»

ماجرا از این قرار بود که این قهرمان ورزشی، با شرکت در پویش «آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد» مبلغ لازم برای یک جوان زندانی که دوران محکومیتش به پایان رسیده بود؛ اما به‌دلیل نداشتن توان مالی همچنان در زندان بود و بدهی یک مادر سرپرست خانوار و یک جوان را که به‌دلیل جرائم مالی غیرعمد قرار بود روانه زندان شوند پرداخت کرد.

در واکنش به این اقدام انساندوستانه، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در توییتر خود نوشت: «آقای گنج‌زاده! اقدامات اجتماعی و مسئولانه شما، مدال پهلوانی و انسان‌دوستی را پیش از کسب مدال طلای مسابقات جهانی بر گردنتان انداخته بود. خدا قوت.»

گفته میشود این نیکوکار اسلامشهری در ماه رمضان سال گذشته با مشارکت چند تن از قهرمانان ورزشی در پویشی به نام «همدلی» ۶۰ هزار وعده غذای گرم در وعده سحری و افطار و ۲ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان اسلامشهر و جنوب و غرب تهران توزیع کرده و قرار است این پویش زیبای «همدلی» در ماه رمضان امسال هم تکرار شود.

نام:سجاد گنجزاده

تولد: ۱۳۷۰

 

قهرمان کاراته جهان، دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ در رشته کاراته، کسب ۱۱ مدال قهرمانی جهان و آسیا در سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹

کد خبر 664430

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    آقا سجاد دمت گرم