رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامی برای ایجاد دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران صورت نگرفته است، گفت:

این موضوع را بیشتر باید یک اقدام سیاسی موذیانه تلقی کرد تا یک تصمیم و اینگونه به‌نظر می‌رسد که طرف مقابل با طرح این موضوع به‌دنبال اجرای یک عملیات روانی است. [تمایل آمریکا به گشایش دفتر حافظ منافع در تهران]

علی لاریجانی در گفت‌وگو با فارس همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به رفتاری که آمریکایی‌ها در مورد مسائل سیاسی دارند، نباید فریب این حرف‌ها را بخوریم. وی با تایید اینکه ممکن است بخشی از طرح این موضوع متوجه فضای انتخاباتی آمریکا و نوعی واکنش جمهوریخواهان به تاکید باراک اوباما، نامزد دمکرات‌ها بر لزوم گفت‌وگو با ایران باشد، افزود: ما باید براساس منطق، آنجایی که به نفع ماست، نظر بدهیم و آنجا که به نفع ما نیست، در دام تبلیغات آنها گرفتار نشویم. [تصمیمی برای گشایش دفتر حفاظت منافع آمریکا گرفته نشده است]

پرهیز از رفتار دوگانه

رئیس مجلس در ادامه این گفت‌وگو درباره دیدارش با خاویر سولانا، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ژنو تصریح کرد: در این ملاقات راجع به بحران اقتصادی جهان، موضوع گرجستان و مباحث هسته‌ای گفت‌وگو شد.

وی ادامه داد: من با یادآوری مسیر مذاکرات هسته‌ای به سولانا، تاکید کردم که وی می‌تواند با همکاری ایران به ‌نظرات درستی دست یابد و سولانا هم از ادامه گفت‌وگوها استقبال کرد.
لاریجانی با بیان اینکه به سولانا گفتم که غرب در موضوع هسته‌ای نباید رفتار دوگانه داشته باشد، تأکید کرد: در این گفت‌وگو از نماینده 1+5 خواستم در گفت‌وگو با طرف ایرانی در مسیر مشخصی حرکت کنند، نه اینکه یک روز قطعنامه صادر کنند و یک روز تقاضای مذاکره داشته باشند.

سفر لاریجانی به بحرین

خبر دیگر اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته به بحرین رفت. به گزارش ایسنا، لاریجانی پیش از آغاز این سفر گفت: امیدوارم در این سفر حامل پیام دوستی و علاقه ایران به گسترش روابط با کشور بحرین باشم.  وی با بیان اینکه شرایط منطقه اقتضا می‌کند که رایزنی‌های زیادی با کشورهای منطقه داشته باشیم، به ملاقات خود با رؤسای مجالس این کشور و همچنین پادشاه، ولیعهد و نخست‌وزیر بحرین اشاره کرد و افزود: با برخی رجال سیاسی این کشور نیز نشست‌های کوتاهی خواهیم داشت.

سفر لاریحانی به بحرین همزمان با افتتاح دوره جدید مجلس این کشور و به دعوت خلیفه الظهرانی، همتای بحرینی وی صورت گرفت. لاریجانی را در این سفر، غلامعلی رشید جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح، محمدعلی شهیدی معاون پارلمانی وزیر امور خارجه و جمعی از نمایندگان مجلس همراهی می‌کنند.

رئیس مجلس قرار است با جمعی از ایرانیان مقیم بحرین هم دیدار کند. روزنامه‌های الایام و الاوسط بحرین هم روز گذشته با اشاره به سفر لاریجانی به منامه، تاکید کردند که در این سفر، را‌ه‌های فعال‌سازی همکاری پارلمانی 2 کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 66396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز