سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نوذری وزیرنفت کشورمان روز سه‌شنبه پس از نشست سه جانبه در کنفرانس خبری گفت: نمایندگان 3 کشور دارنده ذخایر بزرگ گاز دنیا علاقه‌مند و پیگیر جدی تشکیل "سازمان کشورهای صادر کننده گاز" هستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، غلامحسین نوذری وزیر نفت ایران، عبدالله العطیه وزیر نفت قطر و آلکسی میلر، رئیس شرکت گاز پروم روسیه پس از نشست گازی سه جانبه در تهران در کنفرانسی خبری شرکت کردند.

نوذری در این نشست خبری گفت: نشست سه جانبه امروزه نقطه عطفی در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی سه کشور است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک 60 درصد ذخایر و منابع گازی دنیا در این سه کشور قرار دارد، گفت: در نشست امروز همکاری‌های سه جانبه برای توسعه میادین گازی ، مشارکت در بازار جهانی گاز و ایجاد شرایط مناسب‌تر برای تأمین انرژی مورد نیاز جهان و کشورهای مصرف کننده مورد بحث و تأکید قرار گرفت.

به گفته وزیر نفت، استفاده از ظرفیت‌های سه کشور و زیرساخت‌های آنها در زمینه گاز طبیعی و استفاده از دانش و فناوری سه کشور برای ارتقای همکاری‌های بخش انرژی از ضرورت‌ها و موارد اصلی بود که در این نشست توافق شد.

نوذری گفت: در این نشست برای تشکیل سازمان یاد شده و تسریع در سازماندهی و آماده‌سازی اساسنامه آن توافق و تأکید شد این اساسنامه برای ارائه به نشست آتی وزرای امور خارجه کشورهای مجمع کشورهای صادر کننده گاز آماده شود.

کد خبر 66374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز