عملیات اجرایی احداث نخستین پکیج اضطراری تصفیه‌خانه فاضلاب در محله آبشار منطقه ٢٢ صبح فردا با حضور مدیرعامل آبفای استان تهران، شهردار منطقه ٢٢، مدیرعامل و معاونان و مدیران شرکت فاضلاب تهران آغاز می‌شود.

انباشت فاضلاب

همشهری آنلاین – ثریا روزبهانی :  «محمد حسن کریمی» مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران درباره این اتفاق مهم می‌گوید : «احداث پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب به روش لجن فعال هوادهی گسترده (MBBR) با ظرفیت ٩٠٠ مترمکعب در شبانه‌روز آغاز و مبلغ قرارداد این پروژه در حدود ٢٢ میلیارد تومان برآورد شده است.»

به گفته وی با راه‌اندازی پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب محله آبشار منطقه ٢٢ جمعیتی در حدود ۵٠٠٠ نفر تحت پوشش این تصفیه‌خانه قرار می‌گیرند.

وی در ادامه می‌افزاید : «این طرح با مشارکت شهرداری منطقه ٢٢ و در زمینی به مساحت ٦٨٠٠ مترمربع اجرا می‌شود و با تکمیل طرح، مشکل جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در این ناحیه از منطقه ٢٢ شهرداری رفع خواهد شد.

با اجرا و راه‌اندازی این پکیج ساکنان مجتمع‌های مسکونی نمونه سپاه و چند مجموعه دیگر واقع در ضلع شمال بزرگراه شهید خرازی تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند.»

قرار است اولین پکیج اضطراری فاضلاب در بزرگراه شهید همت، تقاطع بزرگراه شهید خرازی- ٤۵ متری بلوار جنگل‌بان (کاشان) راه اندازی و ساخته شود.

پیش از این خبر «علی روشنی» رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تهران اعلام کرده بود : «در صورتی که زمین واگذارشده از سوی شهرداری از نظر زیست‌محیطی از سوی ما تایید شود، پکیج تصفیه فاضلاب در این منطقه ساخته می‌شود.

در صورت احداث این پکیج «قسمتی» از مشکل منطقه ۲۲ در بخش فاضلاب حل می‌شود. همچنین برای حل مشکل فاضلاب منطقه ۲۲ به برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت نیاز است. در همین راستا از برنامه‌های کوتاه‌مدت به احداث پکیج سیستم تصفیه فاضلاب و از برنامه‌های بلندمدت به اتصال سیستم تصفیه فاضلاب به شبکه اصلی می‌توان نام برد.»

روشنی با انتقاد از بی‌توجهی به سیستم‌ تصفیه فاضلاب هنگام ساخت برج‌های منطقه ۲۲ اظهارکرد : «جاری شدن فاضلاب سطحی در کانال‌ها شبیه بمب میکروبی است. متاسفانه برای ساخت برج‌های منطقه ۲۲ ارزیابی محیط‌زیستی انجام و توان محیط‌زیستی منطقه در نظر گرفته نشده است و بعد از ساختن برج‌ها به فکر ساماندهی فاضلاب آن افتاده‌اند. »

کد خبر 662987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha