شهردار منطقه ۲۰ از ساخت بوستان جنگلی جدید در پایتخت با عنوان بوستان «پاسدار» خبرداد و گفت: برای مقابله با ریزگردها وتلطیف هوای شهرری مجموعه برنامه‌های در حال اجراست.

جنگل کاری در شهر ری

به گزارش همشهری آنلاین، محمد ناظم رضوی امروز در آئین غرس نهال با عنوان «نهال هم عهدی» به نام هر شهید یک درخت، همزمان با هفته درختکاری در این باره گفت: با همکاری سپاه استان تهران محلی برای احداث بوستان جنگلی پاسدار اختصاص داده خواهد شد.

آئین غرس نهال با کاشت ۱۳۰۰ اصله نهال همزمان با هفته درختکاری با حضور شهردار منطقه ۲۰، مسئولین شهری شهرداری تهران، مدیران شهری شهرری، خانواده شهدا، جانبازان، سازمانهای مردم نهاد و مدیران ارشد منطقه ۲۰ در زمینی به وسعت ۲.۵ هکتار در محله سیزده آبان برگزار شد.

شهردار منطقه ۲۰ تهران در مراسم روز درختکاری همچنین با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: فضای سبز منطقه ۲۰ با وسعت ۲ هزار و ۳۶۸ هکتار شامل ۷۶۰ هکتار داخل محدوده شهری و حدود ۱۶۰۰ هکتار خارج از محدوده است و با تخصیص سرانه فضای سبز ۲۰.۷۸ مترمربع داخل محدوده و ۵۲.۲۱ مترمربع داخل و خارج محدوده شهری از جمله مناطق با سرانه‌های قابل قبول است.

تهران صاحب بوستان جنگلی جدید می‌شود | برنامه ویژه شهرداری برای مقابله با ریزگردهای شهرری

جنگل کاری در اطراف کوه بی بی شهربانو

ناظم رضوی با اشاره به آغاز بهره‌برداری از طرح کاشت ‌هزار و ۲۵۰هکتار جنگل‌کاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران از سوی شهرداری تهران گفت: طرح کمربند سبز جنوب تهران سال ۱۳۵۹ به مساحت ۵ هزار هکتار مصوب و عملیات اجرایی آن توسط سازمان بوستان ها از سال ۱۳۶۵ آغاز و اولین محلی که عملیات درختکاری در آن انجام شد، محله دولت آباد در شهرری بود.

او با بیان اینکه دستیابی به توسعه پایدار با رعایت مولفه‌های زیست محیطی باید همچون سال‌های گذشته ملاک عمل شهرداری در شهر تهران باشد، افزود: در منطقه ۲۰ در محدوده کوه بی بی شهربانو و اطراف کارخانه سیمان تهران برای عرصه جنگل کاری پیش بینی شده و امید است با انجام مراحل حقوقی از سوی وزارت صنعت و معدن، کارخانه سیمان تهران و فرمانداری شهرری به زودی فعالیت در این محل آغاز شود.

ناظم رضوی ادامه داد: همچنین به زودی مراحل اولیه ایجاد عرصه جنگل کاری به متراژ ۵۰ هکتار در اطراف شهرری، بام ری، پیرامون کوه بی بی شهربانو و ارتقاعات مشرف به بزرگراه امام علی(ع) انجام می‌شود تا علاوه بر اقدامی موثر برای مقابله با ریزگردهای حاصل از برداشت‌های غیرمجاز و تلطیف هوای شهرری، مکانی مناسب برای تفریح شهروندان ایجاد شود.

کد خبر 662981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha