فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو از ترانه علیدوستی برای حضور در مسابقات شنای زنان ایران دعوت کرد.

ترانه علیدوستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  خبرگزاری برنا؛ ترانه علیدوستی هنرپیشه سینما و تئاتر که این روزها در آمریکا حضور دارد، در اظهاراتی مدعی شده که ورزش شنا در ایران برای بانوان کشورمان ممنوع است.

ترانه علیدوستی که در فیلمی به نام "اورکا" با این مضمون و محتوا که یک ورزشکار زن با ثبت سه رکورد گینس در دنیا، در کشور خودش دچار محدویت است، ایفای نقش کرده و اکنون برای اکران این فیلم در آمریکا به سر می‌برد، طی گفت‌وگویی، مدعی شده که در ایران هویت ورزشی برای بانوان وجود ندارد و شنا برای زنان در ایران رسماً ممنوع است!

شهرناز ورنوس، نایب رئیس بانوان فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در واکنش به اظهارات این هنرپیشه سینما گفت: ابتدا تشکر می کنم از خانم ترانه علیدوستی که به این رشته علاقه دارند و دغدغه مند هستند ولی بسیار متعجبم چرا با وجود این حجم از دغدغه مندی اخبار مربوط به این رشته را پیگیری نمی کنند. ما در دو سال گذشته که با وجود کرونا تمام استخرها بسته بودند به نوعی فعالیت هایمان را خیلی محدود نکردیم و همین اخیرا فقط در رشته شنا چهار مسابقه را در بخش بانوان به صورت جام و جشنواره برگزار کردیم که اتفاقا استقبال خوبی هم صورت گرفت. روزهای ۱۹ و ۲۰ اسفند ماه سال جاری مسابقات رکوردگیری داریم که بشخصه از خانم علیدوستی دعوت می کنم که بیایند و از نزدیک فعالیت زنان ایران را در رشته شنا تماشا کنند.

وی افزود: فعالیت بانوان در رشته شنا فقط مربوط به چند سال اخیر نیست، من بشخصه از سال ۷۱ عضو تیم ملی شنای بانوان بودم و حالا هم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون به فعالیتم ادامه می دهم. ما حتی در سال ۱۳۷۱ میزبان مسابقات بازیهای کشورهای اسلامی بودیم که شنای بانوان هم در این رویداد حضور داشت و اتفاقا از سایر کشورها نیز در ایران حاضر بودند. حالا اینکه در یکسری مسابقات برون مرزی حضور نداریم به دلیل موازین و شرایطی هست که برای شنا بانوان ایران تعریف شده و این دلیلی بر این نیست که فعالیت بانوان ایران در شنا با مشکلاتی روبرو باشد.

کد خبر 662897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha