سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

گزارش‌های حاکی از دستور جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برای تحریم واردات نفت روسیه به این کشور و اقدام مشابه انگلیس در این مورد است.

oil

به گزارش همشهری آنلاین آسوشیتدپرس و بلومبرگ نیوز از  قول منابع آگاه گزارش کردند که تحریم واردات نفت روسیه به امریکا در ساعات بعدی روز سه‌شنبه اعلام خواهد شد.

یک مقام ارشد دولت بایدن گفت این اقدام پس از فشار سوی قانونگذاران هر دو حزب آمریکا برای مجازات روسیه برای حمله به اوکراین انجام می‌گیرد.

بایدن در ابتدای حمله روسیه به اوکراین از اعمال تحریم انرژی بر روسیه اکراه داشت، زیرا از افزایش قیمت بنزین در آمریکا نگران بود. به گفته این مقام، آمریکا این اقدام را به تنهایی اما در مشاوره نزدیک با متحدان اروپایی‌اش انجام می‌دهد که وابستگی بیشتری به منابع انرژی روسیه دارند. گاز طبیعی روسیه مصرف سوخت‌های فسیلی  اروپا را شامل می‌شود. آمریکا از روسیه گاز طبیعی وارد نمی‌کند.

از طرف دیگر وب‌سایت پولیتیکو نیز گزارش کرد که دولت انگلیس نیز امروز سه‌شنبه برنامه‌هایش برای ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه را اعلام خواهد کرد. 

کمیسیون اروپا نیز در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه برنامه‌ای را برای کاهش دوسومی وارادات گاز روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ و قطع کامل وابستگی به سوخت‌های فسیلی روسیه پیش از سال ۲۰۳۰ را اعلام کرد.

کد خبر 662712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha