ارتقای کیفیت فضاهای شهری منطقه ۱۴ برای کودکان و سالمندان و اقدامات لازم برای افزایش ایمنی در چهارشنبه سوری آخر سال سرخط مهم‌ترین اخبار شهرداری مناطق مختلف تهران در هفدهمین روز هفته از آخرین ماه سال است.

مهربانی با کودکان کار

به گزارش همشهری آنلاین، ارتقا کیفیت فضاهای شهری در تعامل با کودکان و سالمندان  سرانه فضای سبز منطقه ۱۳ و بخش قابل توجه مشکلات شهزوندان با تملک ساصد و اراضی دوشان تپه  جبران می‌شود.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسوین سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران دراین باره توضیح داد: «پیشنهاداتی از قبیل جذب گردشگر در منطقه با توجه به جاذبه‌های طبیعی موجود، ایجاد ساختمان‌های سبز، توجه به مهندسی منظر و استفاده از آب در طراحی ‌های شهری محورهای پر تردد، توجه به معماری های ایرانی – اسلامی در حوزه شهرسازی و معماری از جمله موردی است که در محدوده شهری منطقه ۱۳ باید لحاظ شود تا ضمن کسب رضایمندی شهروندان، نشاط و شادابی را برای ساکنان به همراه داشته باشد.

او در خصوص نیازهای کودکان و فضاهای شهری ادامه داد: با توجه به اهمیت فضاهای بازی و تفریح و تجربه دوران کودکی در شگل گیری شخصیت اجتماعی و معنوی و خلاق و مولد و دوستدار طبیعت و دارای حس تعلق به جامعه، فرهنگ و محیط زیست، لازم است کیفیت فضاهای شهری در تعامل با کودک ارتقا پیدا کند.

اقدامات برای برگزاری چهارشنبه ایمن آخرسال در منطقه ۱۹

آخرین نشست فصلی مدیریت بحران این منطقه در سال ۱۴۰۰ با محوریت بررسی تدابیر پیشگیرانه برای اجرای ایمن چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) برگزار شد. مهدی هدایت شهردار منطقه با اشاره به واکسیناسیون جمع زیادی از شهروندان علیه کرونا و آرامتر شدن شرایط نسبت به دو سال گذشته، خواستار آماده باش کامل عوامل اجرایی برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی مراسم چهارشنبه آخر سال شد. تخلیه کامل مخازن زباله و جمع آوری مخازن پلاستیکی با نظارت مستمر شهرداران نواحی در این خصوص، شناسایی نقاط حادثه خیز و جمع آوری مواد و ادوات قابل اشتعال از این نقاط، آبیاری فضای سبز هنگام غروب روز برای جلوگیری از آتش افروزی، پر کردن تانکرهای آب و واترجت های مستقر در نواحی و گشت زنی و آماده باش کامل عوامل ۱۳۷، معبربان و شهربان، نیروی انتظامی، آتش نشانی، اورژانس و سایر دستگاه های خدمات رسان از ظهر سه شنبه از دیگر اقدامات است.

کد خبر 662699
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha