همشهری آنلاین: ناتو جمعه 27 اکتبر (5 آبان) اعلام کرد در هفته گذشته دست کم 12 غیرنظامی طی عملیات ضدطالبان در جنوب افغانستان کشته شده‌‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این در حالی است که تحقیقات برای اعلام کشته شدن دست کم 60 غیرنظامی در جنوب افغانستان ادامه دارد.

حامد کرزی رییس جمهور افغانستان هم کمیسیون ویژه‌ای برای تحقیق در مورد کشته شدن غیرنظامیان در جنوب افغانستان تشکیل داده است. این غیرنظامیان طی درگیری های ناتو و طالبان کشته شده‌اند. مسئولان محلی در قندهار اعلام کردند بر اثر بمباران این شهر در روز  سه‌‌شنبه 24 اکتبر (2 آبان) دست کم 60 نفر کشته شده‌اند. با این حال بحث بر سر این که نیروهای طالبان در میان این کشته‌ها بوده‌اند یا نه هنوز ادامه دارد.

با این حال نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی ناتو پنج‌شنبه اعلام کردند 48 تن از نیروهای طالبان در درگیریها کشته شده‌اند.

فرمانده آندره سلوم سخنگوی ایساف در مورد تعداد کشته شدگان گفت: ما می‌توانیم کشته شدن 12 نفر را تأیید کنیم و با وزارت دفاع افغانستان برای گسترش همکاری‌ها در این زمینه همکاری می‌کنیم.

نیاز محمد سرحدی یکی از مسئولان محلی منطقه پنج‌وایی گفت که او تعداد کشته شدگان حمله هوایی ناتو به منطقه را 60 نفر اعلام کرده است. اما استانداری قندهار تعداد کشته‌شدگان حمله ناتو را 85 نفر اعلام کرد.

کرزی هفته گذشته پس از آنکه 20 غیرنظامی در عملیات نظامی ناتو علیه طالبان کشته شدند،  از ناتو خواسته بود نسبت به حفظ جان غیر نظامیان حساسیت بیشتری نشان دهد.

کد خبر 6626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز