دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کالین پاول وزیر امور خارجه در دولت جمهوری‌خواه بوش از باراک اوباما کاندیدای دمکرات ریاست جمهوری حمایت کرد.

به گزارش سی ان ان، کالین پاول در سخنانی در برنامه "دیدار با مطبوعات" شبکه تلویزیونی ان بی سی با اشاره به این نکته که باراک اوباما قابلیت الهام بخشیدن را دارد و ستاد انتخاباتی وی دارای طبیعتی جامع نگر است، گفت: من تصور می‌کنم که او شخصیتی تحول‌گرا دارد و از نسلی جدید است که برای ایفای نقش به صحنه جهانی و به صحنه آمریکا می‌آید، از همین رو من به او رای می‌دهم.

کالین پاول افزود: من نگران اقدام منفی اخیر ستاد انتخاباتی جان مک کین در تلاش به ربط دادن باراک اوباما با بیل ایرز از عناصر افراطی دهه 1960 هستم. من تصور می‌کنم چنین اقدامی نامناسب است و تصور می‌کنم ستاد انتخاباتی مک کین پارا از حد خود فراتر گذاشته است. این آن چیزی نیست که مردم آمریکا در پی آن هستند.

پاول که ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا است، و پیشتر خود در صدد کاندیداتوری از سوی حزب جمهوری خواه بود، گفت که درباره جهت گیری حزب جمهورخواه نگران است و تصور می‌کند این حزب از نظر سیاسی بیش از آنچه وی انتظار داشت  به راست گرایی گرایش پیدا کرده است.

کالین پاول درباره بحران مالی اخیر و رویکرد کاندیداها به این بحران که به گفته وی می‌تواند به عنوان امتحان نهایی کاندیداها تلقی شود گفت: مک کین در ارائه راه حل‌هایی برای حل بحران مالی خود را فردی بی ثبات نشان داده در حالی که اوباما توانسته است خود را فردی مسلط بر اوضاع نشان دهد. اوباما در واقع ثبات، کنجاوی روشنفکرانه و عمق آگاهی را در این زمینه از خود به نمایش گذاشته است.

پاول افزود: اوباما نشان داده است که از استانداراد‌های لازم برای یک رئیس جمهور موفق بودن، برخوردار است.

اوباما نیز در قبال حمایت انتخاباتی پاول از وی، در یک سخنرانی انتخاباتی در فایت ویل در کارولینای شمالی کالین پاول را سرباز، سیاستمدار و یک آمریکایی بزرگ توصیف کرد.

اوباما گفت: من افتخار داردم که از هوش و مشورت کالین پاول طی سال‌های گذشته بهره برده‌ام، اما امروز بیش از پیش و به طور متواضعانه نسبت به حمایت ژنرال کالین پاول احساس افتخار می‌کنم.

رابرت گیبس مدیر روابط عمومی ستاد انتخاباتی دمکرات‌ها گفت: اوباما روز یکشنبه 19 اکتبر در یک تماس تلفنی از کالین پاول به خاطر حمایتش از وی تشکر کرد.

کد خبر 66250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز