دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۴
۰ نفر

گروه ورزشی: درخشش جوانان کاراته‌کا در رقابت‌های قهرمانی کاراته جوانان و امید آسیا و کسب8 مدال موجب شد تا موقعیت تازه‌ای را در این رشته ورزشی در قاره صاحب شویم و کمتر کسی می‌توانست به این پیش‌بینی برسد که به فاصله کوتاهی از پایان این پیکارها فضای اجرایی کاراته در کشور دچار تنش و اختلاف شود.

 ظاهراً محمود رشیدی، نایب‌رئیس فدراسیون کاراته در فاصله کمتر از 6 ماه  که در این فدراسیون حاضر شده است با محسن آشوری دبیر این فدراسیون دچار اختلاف شده و گفته می‌شود که طرفین در زمینه مسائل اجرایی به شدت با یکدیگر اختلاف سلیقه دارند.

در این میان واکنش بهزاد کتیرایی، رئیس فدراسیون کاراته نیز چندان در راستای اصلاح این امر نیست. وی می‌گوید: «در حال حاضر اعلام می‌کنم مسئولیت مستقیم فدراسیون کاراته، امور استان‌ها و در مجموع آنچه به کلیت فدراسیون بازمی‌گردد برعهده من است و تمامی افراد از جمله نایب‌رئیس و دبیر فدراسیون براساس وظایف ذاتی خود عمل می‌کنند.» وی پیش از مسابقات جام ریاست جمهوری با تقسیم کار تلاش کرده بود اختلاف رشیدی و آشوری را به حداقل برساند که به نظر می‌رسد این شیوه مؤثر نبوده است چراکه در امر اجرا نایب‌رئیس و دبیر مرتباً نیازمند تبادل‌نظر با یکدیگر هستند و اینگونه نیست در فدراسیونی که تعداد دست اندرکاران آن به 20 نفر می‌رسد دوگونه مدیریت اجرایی اعمال شود.

شواهد نشان می‌دهد که از همان بدو حضور نایب‌رئیس جدید در فدراسیون کاراته اختلاف‌نظر وی با دبیر فدراسیون آشکار شده و حتی بارها توسط دیگر اعضای فدراسیون با هم به توافقاتی نیز رسیده‌اند اما این قضیه همچنان ادامه داشته و دارد و حالا که این مشکل تا این حد جدی شده با واکنش مستقیم رئیس فدراسیون روبه‌رو شده است. در این میان واکنش محسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته نیز در نوع خود جالب توجه است. او دیروز به فارس گفت: «از نظر من هیچ اختلافی میان ما وجود ندارد. فدراسیون در فضایی کاملاً آرام به کار خود ادامه می‌دهد و هرکس مشغول انجام وظایف محوله خود است.»

 آشوری با اشاره به این که هیچ حرفی در خصوص دخالت در امور استان‌ها ندارد، می‌گوید: «کاراته را واقعاً دوست داشته و قلبم برای این رشته می‌تپد. اکنون تمام تمرکز خود را بر روی تیم‌ملی معطوف کرده‌ام. من مدیون تیم‌ملی هستم و باید جواب این اعتماد را بدهم. اکنون تنها موفقیت تیم‌ملی در ژاپن برایم مهم است اما آن جایی که بحث هزینه‌های جام ریاست جمهوری از محل درآمدهای فدراسیون مطرح می‌شود آشوری با نوع جواب خود نشان می‌دهد که مشکل موجود میان او و نایب‌رئیس فدراسیون کاراته نوعاً در چه چیزهایی است. او صراحتاً می‌گوید: «درباره این موضوع نایب‌رئیس فدراسیون باید جواب بدهد. بنده تاکنون هیچ صحبتی در این زمینه نداشته‌ام. در کاراته هر چیزی ردیف خاص خود را دارد.»

نگرانی از حضوردر مسابقات ژاپن

اختلاف موجود در فدراسیون کاراته آن هم در سطح بالای مدیریتی خود در حالی به اوج خود رسیده است که تیم‌ملی بزرگسالان ایران برای حضوری موفقیت‌آمیز در مسابقات جهانی ژاپن با حضور در 2 دوره مسابقات بین‌المللی در آلمان و ترکیه برنامه‌های جدی تدارکاتی خود را آغاز کرده و گزارش‌های مربیان تیم‌ملی نیز حاکی از رضایت عملکرد ملی‌پوشان است اما در این بخش نیز نگرانی‌هایی دیده می‌شود. وحید خواجه‌حسینی سرمربی تیم کاراته در ارتباط با عدم حضورش در مسابقات آلمان و اردوی بلژیک مشکل محدودیت ویزا را مطرح کرده و از اعتماد به کادر مربیان سخن می‌گوید.

او اضافه می‌کند: «اگر به کار خود ایمان نداشتم چنین تصمیمی نمی‌گرفتم.»در این حال کاملاً پیداست که سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان از اتفاقات اخیر هنوز نگرانی‌هایی دارد. او می‌گوید: «حرکت همگی ما در یک راستا است و درست نیست براساس نتیجه به دست آمده در یک مسابقه به قضاوت و اظهارنظر بپردازیم. من از بسیاری مسائل خبر دارم و همه را نیز باخبر خواهم کرد.»

کد خبر 66213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز