دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۷ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: ترکش‌های شکست سخت تیم ملی کاراته در مسابقات جهانی ژاپن تبعات بسیاری داشته است.

آنجایی که پس از  ارسال نامه‌ای از سوی سازمان بازرسی کل کشور به فدراسیون کاراته، دبیر این فدراسیون از سمت خود برکنار شد. نامه ‌سازمان بازرسی کل کشور زماتی تحویل بهزاد کتیرایی شد که وی خود را آماده سفر حج  می‌کرد. پس از عدم بازگشت یک عضو تیم‌ملی از آلمان و در پی آن ثبت نتایج ضعیف تیم‌ملی در مسابقات جهانی ژاپن شایعات فراوانی مبنی بر برکناری محسن آشوری دبیر فدراسیون که مدیریت تیم‌های ملی را برعهده دارد شنیده می‌شد تا اینکه این شایعات جنبه واقعیت به خود گرفت.

بهزاد کتیرایی در این مورد به مهر می‌گوید: «متاسفانه ارسال چنین نامه‌هایی واقعیت دارد و تلاش‌های من برای حفظ آشوری نیز نتیجه نداد. وی از آشوری به عنوان فردی زحمتکش در فدراسیون کاراته نام برد که برخی مخالفان باعث شدند تا او نتواند به کار خود در این فدراسیون ادامه دهد. در همین رابطه محسن آشوری در واکنش به این مسئله تاکید می‌کند که  هنوز چیزی به من ابلاغ نشده است. من هم در این خصوص شایعاتی شنیده‌ام. اکنون در محل کار خود در فدراسیون حاضر بوده و کارم را ادامه می‌دهم.»

برکناری آشوری اما موضوعی پیچیده نیست. او یک هفته پیش از برکناری در این مورد گفته بود: «خبر برکناری من مربوط به امروز نیست؛ بلکه سال‌هاست که قرار است از کاراته کنار گذاشته شوم.» آشوری در پاسخ به اینکه با توجه به نتایج نامطلوب کسب‌شده در مسابقات جهانی آیا تصمیم به استعفا ندارد، خاطر نشان ساخت: «اعتقادی به استعفا ندارم. این یک نظر شخصی است چون راه‌حل مناسبی نیست. همه به نوعی در این شکست بزرگ مقصر بودند و حالا باید به دنبال راه‌‌حل مناسبی برای جبران آن باشیم. بنابراین، استعفا دردی را دوا نمی‌کند.»

وی در خصوص تاثیر اختلاف میان او و نایب‌رئیس فدراسیون در نتایج تیم ملی، تصریح کرد: «بالاخره همانطور که در پیروزی موارد متعددی دخیل است، در شکست نیز مسائل فراوانی دخالت خواهد داشت که این موضوع نیز بی‌تاثیر نبوده، البته نمی‌توان گفت بسیار زیاد بوده است.»در این میان اختلاف بسیار زیاد رشیدی، نایب رئیس فدراسیون و آشوری زمانی به اوج خود رسید که تیم‌ملی در آستانه حضور در مسابقات جهانی ژاپن بود.

بسیاری از کارشناسان کاراته معتقد بودند که همین اختلاف‌ها یکی از عوامل اصلی نتیجه‌نگرفتن تیم‌ملی در این مسابقات بود. البته این مسئله در همان زمان با واکنش کتیرایی روبه‌رو شده بود که هر گونه برکناری این دو را تکذیب می‌کرد: «برکناری رشیدی و آشوری از نایب رئیسی و دبیری فدراسیون را تکذیب می‌کنم.»

کد خبر 69732

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز