منطقه گاومیش آباد در ساحل شرقی رودخانه کارون یکی از منطق زیستی گاومیش‌ها در اهواز است که می‌تواند بازدید گاومیش‌هایش در برنامه سفرتان به خوزستان جذاب باشد.

گاومیش‌داری

به گزارش همشهری آنلاین، معمولا در سفر به اهواز بازارگردی و بازدید از پل سفید و خوردن فلافل در خیابان لشکرآباد جزو برنامه‌های گردشگران قرار می‌گیرد. برای همین منطقه گاومیش آباد در ساحل شرقی رودخانه کارون ناشناخته مانده است. همانطور که از اسم این منطقه در حواشی اهواز مشخص است، گاومیش‌ها در کنار آب زندگی می‌کنند. شغل مردم این منطقه نیز پرورش گاومیش است. گاومیش‌ها دو زیست هستند و در هوای گرم اهواز باید چند بار به آب بزنند. وقتی گاومیش‌ها وارد آب می‌شوند فقط سرهایشان از آب بیرون می‌ماند و از همانجا خیره به شما نگاه می‌کنند. از آنجایی که این حیوان در بسیاری از استان‌ها زیست نمی‌کند، حیوان ناشناخته‌ای است. برای همین مشاهده آن توسط گردشگران جذابیت دارد.

زمانی که این گاومیش‌ها در ساحل هستند بهتر است چندان به آنها نزدیک نشوید و نگاه کردن به آنها را با فاصله کافی حفظ کنید، چون گاومیش‌ها از غریبه‌ها چندان خوششان نمی‌آید.

پیشنهادی برای عاشقان بستنی ؛ خاص‌ترین بستنی ایران در خوزستان | بروید اهواز گاومیش ببینید

شیر گاومیش بالای ۱۲درصد چربی دارد. در حالی که شیر گاو فقط ۴ درصد چربی دارد. همین موضوع باعث خوشمزه‌تر بودن محصولات لبنی اهواز از قبیل بستنی، سرشیر، شیربرنج و کشک شده ‌است. برای همین در سفر به اهواز بستنی معروف ملاثانی آن را از دست ندهید؛ بستنی ملاثانی در استان و حتی کشور معروف است و محبوبیت خاصی بین گردشگران دارد.

کد خبر 661862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پیشنهاد سفر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha