یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

گروه حوادث- جواد عزیزی: سارقان مسلح، برای سرقت از بانک‌ها تجهیزات کاملی داشتند.

اعضای این باند که با استفاده از سلاح گرم و بمب‌های انفجاری نقشه سرقت‌ از بانک‌ها را عملی می‌کردند، 2 ساعت بعد از آخرین سرقت در دام کارآگاهان پلیس آگاهی خوزستان گرفتار شدند.

ظهر 21 مهرماه، ماموران پلیس شهرستان بهبهان در جریان سرقت مسلحانه از بانک تجارت شعبه شهید بهشتی این شهر قرار گرفتند و به سرعت عازم محل سرقت شدند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد سارقان 2جوان مسلح بودند که نقاب به‌صورت داشتند و بعد از ورود به بانک، با سرقت بیش از 28 میلیون تومان از گاوصندوق بانک پا به فرار گذاشتند.

یکی از کارمندان بانک که از نزدیک شاهد این سرقت بود، در تشریح ماجرا به ماموران گفت:
« ساعت حدود یک و نیم ظهر بود که 2 مرد جوان که نقاب به‌صورت داشتند وارد بانک شدند.

آنها یک قبضه کلت کمری و یک کلاشینکف در دست داشتند و به محض ورود به بانک، نگهبان را غافلگیر و او را خلع سلاح کردند.

بعد از این ماجرا، یکی از سارقان به طرف رئیس بانک رفت و با تهدید اسلحه او را به طرف گاوصندوق اصلی برد. وی سپس رئیس بانک را مجبور کرد در گاوصندوق را باز کند و بعد از اینکه تمامی پول‌ها را داخل یک گونی ریخت، با رها کردن اسلحه خالی نگهبان، همراه همدست دیگرش پا به فرار گذاشت.»

اظهارات شاهدان در حالی بیان می‌شد که بررسی‌ها نشان می‌داد 2 جوان موتور سوار که از همدستان سارقان بودند، در خارج از بانک اوضاع را زیر نظر داشتند و بعد از سرقت میلیونی همراه آنها سوار موتورسیکلت شده و پا به فرار گذاشتند.

  با این اطلاعات به دستور سرهنگ مختاری‌فرد- رئیس پلیس آگاهی خوزستان- گروهی از کارآگاهان مبارزه با سرقت مسلحانه وارد عمل شدند و تحقیقات تخصصی برای یافتن ردی از سارقان آغاز شد.

تیم تحقیق در نخستین اقدام به بررسی‌ مشخصات ظاهری سارقان و موتور سیکلت آنها پرداخت و با استفاده از شواهدی که در صحنه سرقت وجود داشت به سرنخ‌هایی از یکی از سارقان دست یافت.

این مرد جوان موتور سواری بود که ساعاتی قبل از سرقت، مقابل بانک مشاهده شده بود. با  این سرنخ جست‌وجو برای دستگیری نخستین مظنون پرونده آغاز شد و کارآگاهان بعد از 2 ساعت تحقیقات تخصصی موفق شدند محل زندگی او را در مرکز شهر شناسایی کنند.

با محاصره این محل از سوی گروه‌های عملیاتی پلیس، مرد جوان در یک عملیات ضربتی دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به اداره آگاهی منتقل شد.

در حالی که این مرد مدعی بود  از ماجرای سرقت از بانک بی‌خبر است، کارآگاهان مقداری از پول‌های مسروقه را در لباس‌های او کشف کردند و به این ترتیب سارق جوان لب به اعتراف گشود.

«  ما 4 نفر بودیم، 2 نفر از ما وارد بانک شدند و 2 نفر دیگر هم بیرون از بانک کشیک می‌دادند، این چندمین سرقتی بود که ما با  این شگرد انجام می‌دادیم.»

مرد جوان در حالی این جملات را به تیم تحقیق می‌‌گفت که مدعی بود او و همدستانش تا‌کنون به 7 بانک و مغازه در شهرستان بهبهان دستبرد زده و با حمله به یک مامور کلانتری، اسلحه او را نیز به سرقت برده‌اند.

با این اعترافات، عملیات تجسس برای دستگیری دیگر اعضای باند ادامه یافت و با شناسایی مخفیگاه‌های آنها، دیگر متهمان نیز در عملیات‌های هماهنگ و همزمان دستگیر شدند.

متهمان بعد از انتقال به اداره آگاهی، علاوه بر اعتراف به سرقت مسلحانه از بانک تجارت از 6سرقت مسلحانه دیگر نیز پرده برداشتند و مدعی شدند سرقت مسلحانه از 4 بانک که در سال‌های 79 تا 87 در بهبهان رخ داد و همچنین دستبرد مسلحانه به یک طلافروشی و مغازه لوازم خانگی و سرقت سلاح مامورکلانتری از دیگر جرایم آنها بوده است.

سرهنگ مختاری‌فرد با بیان این خبر گفت: با دستگیری اعضای این باند، کارآگاهان موفق شدند یک قبضه کلاشینکف به همراه 140 فشنگ جنگی، 3 عدد نارنجک دستی، یک دستگاه کنترل انفجار از راه دور، مقداری تی‌ان‌تی، یک تیغه خشاب مربوط به اسلحه نگهبان بانک و 26 میلیون تومان از پول‌های سرقتی را کشف و ضبط کنند.

کد خبر 66186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز