معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بالگرد اعزم شده به کوه شاه‌جهان صبح امروز شنبه ۱۴ اسفند موفق به پیدا کردن کوهنوردان گم شده در این منطقه شد.

کوهنوردان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایرنا، صادق رمضان‌زاده اظهار کرد: بالگرد جمعیت هلال احمر استان صبح امروز به محل اعزام و کوهنوردان گم شده را پیدا کرد، اکنون تیم امداد هوایی در بین کوهنوردان است.  

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هم در این باره گفت: علاوه بر تیم امداد هوایی، تیم های زمینی هم به محل اعزام شدند.

ابوالفضل محبان اظهار داشت: هنوز اطلاعاتی از وضعیت جسمانی و سلامت کوهنوردان در دست نیست.

بر اساس این گزارش ۲۱ کوهنورد از روز جمعه در ارتفاعات شاهجهان اسفراین گم شدند که جستجوها برای یافتن آنان تا صبح امروز ادامه داشت.

هشت تیم جست‌وجو و نجات در کوهستان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی برای جستجوی تیم کوهنوردی به ارتفاعات شاه جهان اسفراین اعزام  شده بودند و چهار تیم تازه نفس جستجو و نجات در کوهستان از جمعیت هلال احمر از شهرستان های اسفراین و شیروان نیز امروز به منطقه حادثه برای جستجو و نجات مفقودین اعزام شدند.  

سرپرست معاونت سیاسی استانداری و فرمانداران هر دو شهرستان پای کار و پیگیر موضوع هستند و از شهرستان شیروان نیز خودروی راهداری برای بازگشایی مسیر کوهستانی وارد عمل شد تا دسترسی به محل با خودرو میسر شود.

اقدام به صعود کوهنوردان در حالی است که سازمان هواشناسی در چند روز گذشته وضعیت نارنجی آب هوایی اعلام کرده و پیش بینی وقوع بارش و رعد و برق در سطح استان شده بود.  

خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر نیرو در شمالشرق کشور قرار دارد.

جمعیت هلال احمر این استان دارای ۱۶۰ نیروی دائمی، ۳ هزارنیروی امداد و نجات و ده هزار داوطلب جوان است.

قله شاه‌جهان با ارتفاع ۳۰۸۰ متر، بلندترین نقطه از رشته کوه آلاداغ است که در شمال شهرستان اسفراین در استان خراسان شمالی واقع است.

این رشته کوه از شمال شرق با شهرستان فاروج و از جنوب و جنوب غرب با شهرستان شیروان همسایه است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

کد خبر 661794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha