اگر اتفاقی برای یکی از نیروگاه‌های هسته‌ای در اوکراین بیفتد، در انگلیس چه تاثیری بر مردم خواهد داشت؟ این پرسشی است که انگلیسی‌ها این روزها به طور مرتب از خود و کارشناسان امر می‌پرسند.

رادیواکتیو

این روزها نگرانی‌های بسیاری در خصوص وضعیت نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین به وجود آمده است و این نگرانی‌ها بیشتر معطوف کشورهای همسایه و کل قاره اروپاست. اما انگلیسی‌ها به عنوان یکی از دورترین کشورها در اروپا به اوکراین، حساسیت‌های زیادی از خود نشان داده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، پروفسور «کلیر کورکهیل»، کارشناس مواد هسته‌ای در دانشگاه شفیلد در این باره می‌گوید: «ما واقعا آنقدر دور هستیم که در صورت وقوع حادثه، خطری از انتشار رادیواکتیو وجود نداشته باشد.»

او افزود: «اگر قرار بود حادثه‌ای رخ دهد، کاملا شبیه آنچه در چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ رخ داد، نخواهد بود. در آنجا، گرافیت موجود در هسته، آتش گرفت و چون به مدت ۱۰ روز می‌سوخت، دود رادیو اکتیو به اتمسفر بلند و به طور گسترده در سراسر اروپا پخش شد.»

این دانشمند هسته‌ای در پایان گفت: «رآکتورهای کنونی اوکراین حاوی گرافیت نیستند؛ بنابراین بعید است که آتش بگیرند یا رادیواکتیو را به طور گسترده پخش کنند.»

کد خبر 661690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 2
    به انگلیس میرسه به ایران نمیرسه
  • علی IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    8 4
    عده ای میگن جنگ سوم شروع شد، باید گفت که خیلی وقته جنگ سوم شروع شده، ورود اشغال عراق، افغانستان، سوریه، بمباران یمن، اسم این ها چیه، تروریست های آمریکایی، در تلاش است با ژست دموکراسی حقوق بشری کشورها را با وعده دلار و غارت منابع و ذخایر دیگر کشورها به عضویت ناتو تشویق کنه و خودش در آمریکا مدیریت کنه دیگر کشورها را به جان هم بیاندازد.... برای درک حیله های غرب، هشیاری و دقت نظر لازم است... ،