پس از تصرف دو نیروگاه در اوکراین توسط ارتش روسیه، گزارش‌های از پیشروی آنها به سمت نیروگاهی دیگر مخابره شده است.

نیروگاه هسته ای جنوب اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین، آنها ابتدا، نیروگاه هسته‌ای از دور خارج‌شده چرنوبیل را تصرف کردند و سپس توانستند نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا که بزرگ‌ترین نیروگاه اروپا محسوب می‌شود را در اختیار بگیرند. حالا آنها به سمت یوژنوکرائینسک حرکت می‌کنند.

نیروگاه هسته‌ای جنوب اوکراین یا «نیروگاه هسته‌ای یوژنوکرائینسک» که در نزدیکی شهر یوژنوکرائینسک در استان میکولائف قرار دارد، به‌نظر می‌رسد که هدف بعدی نیروهای روس در اوکراین باشد.

کار ساخت نخستین رآکتور این نیروگاه در یکم آگوست سال ۱۹۷۶ و در زمان شوروی سابق آغاز شد. رآکتور دوم در سال ۱۹۸۱ و رآکتور سوم در سال ۱۹۸۴ کار ساخت‌شان شروع شد. در روز دوم دسامبر سال ۱۹۸۳، رآکتور اول روشن شد و دو رآکتور دیگر به ترتیب در سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۸۹ کارشان را شروع کردند. ظرفیت اسمی این نیروگاه، ۲۸۵۰ مگاوات است.

حرکت به سمت سومین نیروگاه هسته‌ای | یوژنوکرائینسک کجاست و چه ظرفیتی دارد؟

در سال ۲۰۱۳، پس از ارتقای عمده، واحد یک مجوز ۱۰ ساله تمدید شد که آن را فراتر از عمر طراحی اولیه ۳۰ ساله خود قرار داد. تمدیدهای مشابهی برای واحدهای ۲ و ۳ برنامه‌ریزی شده است که به ترتیب تا سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ مجوز داشته‌اند.

اگر بخواهیم این نیروگاه رابا چرنوبیل مقایسه کنیم، باید بگوییم که ظرفیت اسمی چرنوبیل ۳۵۱۵ مگاوات بود؛ نیروگاهی که ۴ رآکتور داشت که رآکتور شماره ۴ آن حادثه دید و فاجعه به بار آورد.

پس از آن اتفاق، کلیه نیروگاه‌های هسته‌ای شوروی به‌روز رسانی شد.

کد خبر 662172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha