به مناسبت روز جهانی پنکیک با طرز تهیه و نکات مربوط به این خوراکی خوشمزه آشنا شوید.

پنكيك

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته دیوید بکهام به همراه دختر ۱۰ ساله‌اش هارپر، روز پنکیک را جشن گرفتند و مسابقه برگرداندن پنکیک در آشپزخانه برگزار کردند. بکهام ۴۶ ساله که به تازگی مجموعه‌ای از ویدئوهای آشپزی را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارد با فریاد از سرگرم کننده بودن جشن پنکیک گفت.

► فیلم مسابقه دیوید بکهام با دخترش را از اینجا ببینید:

ببینید | هنرنمایی دختر فوتبالیست معروف و پدرش در آشپزی

اما چرا باید روزی به نام پنکیک در تقویم ثبت شود؟ در آیین مسیحی روزه‌ای چهل روزه وجود دارد که به عید پاک ختم می‌شود و در آن پیروان این آیین از مصرف تخم مرغ و کره خودداری می‌کنند. به همین مناسبت روز قبل از شروع این دوران را با پخت پنکیک جشن می‌گیرند تا دلی از عزا دربیاورند. در برخی مناطق اروپا کلیسای محلی با به صدا در آوردن ناقوس خود آغاز مراسم پخت پنکیک را به طور رسمی اعلام می‌کند.

اما پنکیک شهرتی جهانی دارد و در سال‌های اخیر مواد نیمه آماده آن نیز به فروش می‌رسد. این کیک تابه‌ای خوشمزه هم به عنوان صبحانه و هم عصرانه طرفداران زیادی دارد؛ برای تهیه یک پنکیک انگلیسی خوشمزه نکاتی را باید رعایت کرد که در ادامه آنها را با شما در میان می‌گذاریم؛ اما قبل از هرچیز، برای تهیه پنکیک این مواد را آماده‌ کنید:

مواد لازم برای تهیه ۸-۱۰ عدد پنکیک

۱۰۰ گرم آرد ساده

نوک قاشق چای‌خوری نمک

۲ عدد تخم مرغ بزرگ در دمای محیط

۲۷۵ میلی‌لیتر شیر نیم چرب

کره یا روغن برای پخت 

طرز تهیه پنکیک ساده | فرمول برگرداندن بی‌عیب و نقص پنکیک ؛ ویژه روز جهانی این کیک تابه‌ای خوشمزه | مسابقه دیوید بکهام و دخترش را ببینید

طرز تهیه پنکیک ساده

۱. آرد را در یک کاسه بزرگ الک کرده و نمک، تخم مرغ و شیر را اضافه کنید. مخلوط را خوب هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند و گلوله نشوند.

۲. سپس مقداری کره یا روغن را در یک ماهیتابه کوچک روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. کمی خمیر پنکیک اضافه کنید، آن را بچرخانید و حدود یک دقیقه بپزید.

۳. پنکیک را زیر و رو کنید و سپس از روی حرارت بردارید. می‌توانید تا پخت تمام پنکیک‌ها آنها را در فر گرم شده قرار دهید.

نکات مهم تهیه پنکیک ساده

  • از یک تابه نچسب استفاده کنید که محل اتصال بدنه به کف آن گرد باشد. این نکته ساده اما بسیار مهم است.
  • از مقدار زیادی کره استفاده نکنید و تنها با یک فرچه آشپزی کف تابه را کمی چرب کنید. کره روی حرارت می‌سوزد و تغییر رنگ می‌دهد.
  • معروف‌ترین تاپینگ‌ پنکیک به صورت سنتی لیمو و شکر است اما استفاده از عسل، کره بادام زمینی، کمپوت میوه، موز، انواع توت و صدالبته شکلات مایع نیز طرفداران خاص خود را دارد.

نقش ریاضیات در تهیه یک پنکیک فوق‌العاده

فرانک اسمیت، استاد ریاضیات کالج دانشگاهی لندن، فرمولی را ابداع کرده است که مکانیک کامل یک چرخش بی عیب و نقص پنکیک را نشان می‌دهد. این فرمول بر اساس میزان ارتفاعی که قصد دارید پنکیک‌ها را برگردانید و قطر آنها ابداع شده است:

L = ۴×H /π– D / ۲  (L = فاصله دست از لبه داخلی پنکیک / H = ارتفاع / D = قطر پنکیک)

از نظر عملی، این فرمول به شما می‌گوید که تابه را در چه ارتفاعی نگه دارید تا به یک چرخش کامل برسید. پروفسور اسمیت تاکید کرد که هیچ بعید نیست اگر در تلاش برای تکمیل تکنیک خود چند پنکیک را خراب کنید!

کد خبر 661180
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 0
    چه بانمک بود اون فرمول ریاضیش
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      2 1
      موقع آشپزی هم باید ضرب و تقسیم کنیم :))))))))))))))