گروه محیط‌زیست: 5 ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا و نصب 2 تابلوی نمایشگر چند منظوره آلودگی هوا تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود

به گزارش همشهری، یوسف رشیدی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: با نصب 5 ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا تعداد آنها در تهران به 12‌ایستگاه افزایش می‌یابد و همچنین تعداد تابلوهای نمایشگر چند منظوره به 22 تابلو می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این ایستگاه‌ها با هدف تجزیه و تحلیل وضعیت آلودگی هوا و آلاینده‌های موجود در آن راه‌اندازی می‌شود و این قابلیت را دارند که میزان آلاینده‌ها را به‌طور مستمر اندازه گیری کنند، افزود: سنجش مداوم آلودگی هوا می‌تواند، عموم شهروندان را از شرایط بسیار آلوده و بحرانی آگاه کند و از سوی دیگر هرگونه تصمیم‌گیری مدیریتی به‌منظور کاهش آلودگی هوا در نهایت باید با بررسی اطلاعات در زمینه وضعیت آلودگی‌ها در یک دوره طولانی مدت صورت گیرد.

رشیدی در مورد تابلوهای نمایشگر آلودگی هوا خاطر‌نشان کرد: در تابلوهای نمایشگر در حقیقت یک پیش‌بینی و اطلا‌ع‌رسانی روزانه هوای پاک و ناسالم به نمایش گذاشته می‌شود تا شهروندان بتوانند از وضعیت آلودگی هوا در لحظه و حداقل طی 24 ساعت آینده مطلع شوند.

وی همچنین تصریح کرد: اقشار حساس و آسیب‌پذیر نسبت به آلودگی هوا مانند سالمندان، زنان باردار و بیماران قلبی و تنفسی می‌توانند با استفاده از پیام کوتاه از آخرین وضعیت آلودگی هوا اطلاع یابند.

یکی از مهم‌ترین مسایل در سنجش آلاینده‌ها در سطح شهری مثل تهران، جانمایی ایستگاه‌های سنجش آلودگی است.

هر نوع تحلیل علمی در زمینه آلودگی هوا و تصمیم‌گیری در مورد کاهش و کنترل آن به داده‌های آلودگی نیاز دارد.

به همین منظور ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها باید در مکان‌هایی قرار گیرند که نمایش درستی از وضعیت آلودگی را نشان دهند، بنابراین موقعیت مکانی ایستگاه‌ها از حساسیت بالایی برخوردار است.

دکتر یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر 10 ایستگاه سنجش آلودگی هوای شرکت کنترل ترافیک و 7 ایستگاه سازمان محیط زیست برای سنجش میزان آلاینده‌های هوا فعال هستند که براین اساس باید 23 ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در تهران راه‌اندازی شود.

کد خبر 66108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز