تحلیلگران در موسسه مطالعات جنگ مستقر در ایالات متحده آخرین به‌روزرسانی خود را در مورد وقایع اوکراین منتشر کردند.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، در روز ششم، تحلیلگران می‌گویند که با سازماندهی مجدد کمپین‌های روسیه علیه دفاع اوکراینی که بسیار قوی‌تر از آنچه مسکو می‌پنداشت بوده‌اند، آرامش اندکی در مناطق درگیری وجود دارد.

در اینجا نحوه انجام برخی از نبردهای مهم کشور آمده است:

کی‌یف (پایتخت): دفاع اوکراین تاکنون در اینجا قوی بوده است. در حال حاضر، فعالیت روسیه محدود است، زیرا آنها در انتظار تقویت نیروها هستند. تحلیلگران فکر می‌کنند که روسیه در ساعات آینده حملات خود را با قدرت بیشتری از سر خواهند گرفت.

به گفته این تحلیلگران، اگر روسیه به اعزام نیرو ادامه دهد، اوکراین احتمالا نمی‌تواند از محاصره شدن توسط این نیروها جلوگیری کند، اما آنها می‌توانند تلاش‌های روسیه برای به دست آوردن کنترل پایتخت را «بسیار پرهزینه و ناموفق» کنند.

خارکف (شمال غربی): حمله روسیه به دومین شهر بزرگ اوکراین در ۴۸ ساعت گذشته تشدید شده است.

نیروهای روسیه اکنون در اینجا از توپخانه و موشک استفاده می‌کنند. اینها باعث تلفات و خسارات بیشتر می‌شود. مقامات اوکراین می‌گویند که تاکنون ده‌ها نفر در خارکف جان خود را از دست داده‌اند.

جنوب اوکراین: به گفته تحلیلگران، پیشروی روسیه در روزهای اخیر از روزهای اول جنگ کاهش یافته است.

این ممکن است به این دلیل باشد که روسیه نیروهای خود را برای انجام یک حمله «قاطعانه» به شهرهای ماریوپل در شرق و احتمالا زاپوریژیا متمرکز کرده است.

کد خبر 660889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha