نیروهای اوکراینی در شهری در شمال شرقی این کشور تلفات سنگینی دیده‌اند.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گاردین، دیمیترو ژیویتسکی رئیس منطقه اوختیرکا شهری بین خارکف و کی‌یف در تلگرام نوشت: «بیش از ۷۰ سرباز اوکراینی در پی حمله توپخانه روسیه به یک پایگاه نظامی در این منطقه کشته شده‌اند.»

ژیویتسکی عکس‌هایی از بقایای سوخته یک ساختمان چهار واحدی و امدادگران در حال جستجوی در آوار را منتشر کرد. این منطقه در چند روز گذشته شاهد درگیری‌های سنگین میان ارتش روسیه و نیروهای اوکراینی بوده است.

عکس | تلقات سنگین اوکراینی‌ها پس از یک حمله توپخانه‌ای

او در پست بعدی فیسبوک خود گفت که بسیاری از سربازان روسی و برخی از ساکنان محلی نیز در جریان درگیری کشته شدند.

همچنین به گفته مقامات محلی، ده‌ها نفر در خارکف دومین شهر بزرگ اوکراین پس از حملات شدید نیروهای روسیه در ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند. برخی فیلم‌های منتشر شده، نشان می‌دهد که انبوهی از موشک‌های گراد به مراکز مختلف شهر اصابت می‌کند.

کد خبر 660883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    19 4
    قاعدتا همشهری باید عکس تلفات سنگین متجاوز را بگذاره نه اکراین را
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    10 12
    ۷۰ تا چیزی نیست. باید ۷۰۰۰ کشته بدهند .‌ شاید هم ۷۰ هزار .
    • AU ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      20 6
      چرا ؟ مرگ‌ انسان‌های دیگر برای شما لذت بخش است ؟
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    13 6
    انشااله که متجاوز بزودی قلع و قمع شود
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      2 2
      عزیزم بستگی داره به این که متجاوز کی باشه ...
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    30 2
    زمان جنگ ما بچه بودیم دهه ۶۰ تی ها همه یادشونه . از ترس بمب و موشک به ناخون خوری افتاده بودیم. از وقتی بدنیا اومدیم تا ۶ ،۷سالگی میکوبیدن ، اول بمبارون بعد موشک بارون . هنوز یادم میاد! این همه ۸ سال کوبیدن مارو کسی آنقدر دلسوزی کرد واسه ماهم ؟ چند روز پیش چارلی داگاتا خبرنگار سی بی اس تو برنامه زنده گفت اکراین فرق داره مثل خاور میانه عراق و افغانستان نیست ،اروپایی و متمدن هست ! سرچ کنید میبینید .کلی دلم سوخت برای خودمون گفتم پس حتما اون روزها هم راجب ما همین فکر رو می‌کردند کسی به داد ما نرسید غیر از غیرت شهدا . نه پوشش خبری اینجوری نه کمک نه اشک اه تلوزیونی برامون از کشورهای غربی ! هنوز خیلی هاتون مطمعنم دهه ۶۰ آژیر خطر رو پخش میکنند تو مناسبت ها تن بدنتون میلرزه یاد اون روزها حتی تو ۴۰ سالگی!. ترمای بچگی هنوز باهامون هست مشکل اینه که اروپایی نبودیم کسی دلش واسمون بسوزه !
  • کوروش IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    5 4
    من تهاجم روسیه به اوکراین رو محکوم میکنم اما دولت اوکراین الان دست راستگرایان افراطی هست که روزنامه های مخالفشون را تعطیل کردن و احزاب مخالف رو سرکوب کردن و به دموکراسی هم اعتقادی ندارن و جریان گلوبالیستها دراوکراین خیلی با پسر بایدن حشر و نشر داشتن و دارن ( ترامپ هم توی مبارزات انتخاباتی به این اشاره کرد) ومافیای ثروتمندان گلوبالیست در اوکراین این زلنسکی یهودی رو سرکار آوردن و الان هم دارن نقشه آمریکا برای حذف روسیه از بازار انرژی گاز و نفت اروپا رو بازی میکنن ، اروپاییها در زمینه حقوق بشر و پذیرش مهاجران کارنامه سیاهی دارن کسانی که الان تو کمپهای یونان و ایتالیا و فرانسه هستن شاهد این گفتار بنده ست که اصلا رفتار خوبی از سوی پلیس اروپا باهاشون نمیشه. کلا حقوق بشر برای اروپاییها بستگی به منافعشون داره. درسی که جنک اوکراین برای ما داره اینه که ملت ایران برای دستیابی به حقوق خود اعم از آزادیهای قانونی و حقوق شهروندی و معیشت انسانی و مکفی در برابر دولت و نظام فقط باید به خود از طرق مدنی و قانونی متکی باشه و هرگز چشم امید به حقوق بشر اروپایی و نهادهای مدعی حقوق بشر غربی نداشته باشه.