بسیاری از کشورهای غربی در حال ارسال سلاح و کمک‌های مختلف به اوکراین هستند، اما در این میان مجارستان به‌عنوان یکی از همسایگان اوکراین سیاست جالب و زیرکانه‌ای را در پیش گرفته است.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، پیتر شیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان روز دوشنبه در جریان سفرش به کوزوو گفت، سرباز کشورش سرباز یا سلاح به اوکراین نمی‌فرستد و اجازه نمی‌دهد سلاح‌های مرگبار از خاک آنها عبور کند تا امنیت کشور را حفظ کند.

شیارتو در جریان دیدارش از کوزوو و پس از ملاقات با دونیکا گروالا وزیر امور خارجه این کشور گفت: «دلیل اتخاذ این تصمیم این است که چنین محموله‌هایی امکان دارد به اهداف عملیات نظامی خصمانه تبدیل شوند و ما باید امنیت مجارستان را تضمین کنیم که در آن جنگ دخالت نمی‌کنیم.»

این تصمیم مجارستان در روزی اعلام می‌شود که هیات‌های روسیه و اوکراین در بلاروس و در منطقه‌ای مرزی با اوکراین دیداری ۶ ساعته را به منظور حصول به توافق بر سر آتش‌بس و برقراری صلح پشت سر گذاشتند.

بلافاصله پس از این مذاکرات رسانه‌های مختلف از پیشروی ارتش روسیه به سمت کی‌یف، پایتخت اوکراین خبر می‌دهند. ضمن اینکه حملات موشکی به این شهر، شدیدتر از روزهای قبل گزارش شده است.

کد خبر 660844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 5
    روسیه در باطلاق اکراین محو خواهد شد.
  • مهدی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    فکر نکنم محو بشه . تحت تاثیر جنگ رسانه ای نباید شد پوتین را دست کم گرفتین . من نظرم اینه که جنگ به سایر جاهای جهان سرایت خواهد کرد.
  • یکی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    30 سال پیش هم جنگ وارد اروپا شد و به کشتار مسلمانان بوسنی هرزگوین ختم شد. اون زمان اروپا و ناتو خفه خون گرفته بودن و فقط شاهد کشتار مردم بودند. اما حالا اروپایی ها باید طعم یه خطر واقعی رو بچشند. خاطره کشتار مردم سربرنیتسا هیچوقت از ذهن من پاک نمیشه. 30 سال گذشته. اون زمان 9 ساله بودم. نمردیم و وحشت اروپا رو هم دیدیم. فعلاً باید تقاص کشتارهای عراق و افغانستان و... رو بدن تا بعد...