گرانی، احساس ترس، کج‌خلقی، کم‌حوصلگی، اختلال خواب، خستگی زیاد، احساس بی‌ارزشی و عذاب وجدان، افکار خودکشی یا حتی دردهای جسمانی مثل احساس درد در قفسه سینه، کمردرد یا سردرد از اختلالاتی هستند که خیلی از افراد ساده از کنارش می‌گذرند، دریغ از این‌که علائم هشدارهایی برای توجه به روح و روان است.

11

همشهری آنلاین_ منهای سیاست: آمارها از رشد ۱۶ درصدی اختلالات روان حکایت دارند که روز  به روز هم بیشتر می شود. اما خیلی از مردم اطلاعی از اینکه دچار اختلالات روانی هستند ندارند. و وقتی از آنها در خصوص اینکه حال روحی و روانی شان چطور است سوال می شود بیشترشان نمره بالایی به خود می دهند و طوری وانمود می کنند که حال روان شان بسیار خوب است. در حالی که خیلی از افراد در مراجعه به روانشناس یا روانکاو است که پی به اختلالات روانی خود می برند و بیشترشان از شنیدن این موضوع تعجب می کنند.

برای تست همین موضوع با در دست داشتن دو برگه از علائم اختلالات افسردگی و اضطراب به سراغ برخی شهروندان رفتیم تا ببینیم چقدر نسبت به سلامت روان خود واقف هستند. گرانی، احساس ترس، کج‌خلقی، کم‌حوصلگی، اختلال خواب، خستگی زیاد، احساس بی‌ارزشی و عذاب وجدان، افکار خودکشی یا حتی دردهای جسمانی مثل احساس درد تو قفسه سینه، کمردرد یا سردرد از اختلالاتی هستند که خیلی از افراد ساده از کنارش می گذرند در حالی که توجه به این هشدارها و درمانشان از طریق مراجعه به روانشناس و روانکاو می تواند از آسیب های جدی پیش رو جلوگیری کند.

کد خبر 660750

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha