شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۷ - ۰۴:۳۳
۰ نفر

گروه ورزشی: سرمربی پرسپولیس از رویارویی با مجید جلالی خاطره خوشی ندارد.

 تیم او سال گذشته مقابل استقلال اهواز شکست سنگینی را پذیرفت. هرچند که پرسپولیس پس از باخت به تیم جلالی توانست شرایط بحرانی‌اش را تغییر دهد و در نهایت به قهرمانی برسد و  اما این بار جلالی در قامت مربیگری فولاد خوزستان روبه‌روی قطبی قرار خواهد گرفت. دیداری که برای هر دو مربی از اهمیت بالایی برخوردار است. جلالی در خانه، سخت به برد احتیاج دارد تا از فشار هواداران  فولاد خوزستان رهایی پیدا کند و از سویی دیگر قطبی طی یکی، دو هفته اخیر نتایج قابل‌قبولی را کسب نکرده است، به خصوص اینکه پرسپولیس سایه استقلال را سنگین‌تر از قبل می‌بیند.

قطبی: این بازی مرگ و زندگی نیست

افشین قطبی گفت: «پرسپولیس امسال حداقل با کسب 70 امتیاز قهرمان لیگ‌برتر می‌شود.» قطبی که در مصاحبه‌ای مطبوعاتی به همراه مصطفوی شرکت کرده‌بود، گفت: «امسال هم تیم خوبی داریم اما تا حدود زیادی متفاوت‌تر از گذشته است. تجربه نشان داده قهرمانی در دوسال متوالی بسیار سخت است اما من دوست دارم که پرسپولیس موفق به انجام این کار در مقطع کنونی شود چراکه این‌ تیم دل شیر و مغز فوتبال دارد.» قطبی ادامه داد: «البته نکته بسیار مهمی که سعی کردم امسال به آن توجه ویژه داشته باشم، تنها قهرمانی در جام‌های مختلف نیست، چراکه دوست دارم تیمی را بسازیم که حتی با رفتن قطبی و یا مدیران این تیم بتواند در یک چارچوب، فوتبال حرفه‌ای ادامه مسیر بدهد.» در ادامه‌ این نشست خبرنگاران سئوالات مختلفی را از مدیرعامل و سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پرسیدند.

در ابتدا افشین قطبی درباره ضعف خط دفاع پرسپولیس در چند مسابقه اخیر پاسخ داد: «پس از بازی با ابومسلم افراد مختلفی وقتی مرا می‌دیدند از بازیکنان و عملکرد ما تعریف می‌کردند اما تنها مسئله نگران‌کننده برای آنها بحث دفاع تیم ما بود که فکر می‌کنم شما خبرنگاران با پررنگ‌کردن این مسئله باعث به وجود آمدن چنین ذهنیتی شده‌اید اما باید توجه داشت که همین دفاع سال گذشته توانست در قهرمانی تیم پرسپولیس تأثیر زیادی داشته باشد. معتقدم وقتی دفاع تیم خوب عمل نمی‌کند، کل تیم از خط حمله تا دروازه‌بان در آن سهیم هستند.

دفاع مربوط به کل تیم است و نباید تنها مدافعین را زیر ذره‌بین قرار دهیم.وقتی شما فوتبال هجومی و زیبا بازی می‌کنید و سعی می‌کنید باز بازی کنید، فضاهای مختلفی برای حریف ایجاد می‌شود که بتواند ایجاد موقعیت کند.»قطبی گفت: «در ایران پس از یک شکست، همه‌چیز عوض می‌شود . خیلی‌ها به فکر تغییر و تحولات در تیم هستند و حتی می‌گویند باید مدافعین جدید بخریم اما باور کنید فوتبال به صبر نیاز دارد و با گذشت زمان و تمرکز روی برنامه‌های طرح‌ریزی ‌شده، می‌توان نتایج مثبتی گرفت.»

افشین قطبی همچنین درباره مدیریت بازیکنان مختلف پرسپولیس که زمانی در تیم‌های سابق‌شان محوریت فوتبال آن تیم در زمین را به عهده داشتند و اکنون در پرسپولیس جمع شده‌اند، پاسخ داد: «من با مربیان بزرگی در دنیا کار کردم و در تیم‌های مختلفی از جمله گالکسی و کره‌جنوبی ستارگان بسیاری در تیم‌های ما بودند که شاید مدیریت‌کردن آنها در فوتبال کار دشواری می‌نمود اما این تجربه را دارم و به خوبی مدیریت‌کردن ستاره‌ها را در زمین بازی و تاکتیک‌پذیرکردن آنها را بلدم، مطمئناً این مسئله در کوتاه‌مدت به دست نمی‌آید و ما در ادامه مسابقات به هماهنگی و تاکتیک‌پذیری بیشتری در میان بازیکنان‌مان می‌رسیم.»

قطبی همچنین درباره بازی امروز تیمش مقابل تیم فولاد خوزستان اظهار داشت: «شک نکنید هر تیمی که برابر ما بازی می‌کند دوبرابر تیم خودش است چون بازیکنان آن برای رویارویی با تیم بزرگی چون پرسپولیس که پرطرفدارترین تیم باشگاهی در ایران به شمار می‌رود، انگیزه‌ زیادی دارند ضمن این‌که آنها می‌دانند قرار است بازی‌شان از تلویزیون پخش ‌شود و در برابر تیم قهرمان فصل پیش روحیه‌شان را بالا می‌برند، این مسئله در بازی برابر فولاد خوزستان نیز حاکم خواهد بود.

آنها مربی خوبی دارند و احتمالا تیم ما را به دقت آنالیز کرد‌ه‌اند، امتیاز این بازی می‌تواند در نزدیک‌بودن ما به صدر جدول تأثیر زیادی داشته باشد که به آسانی از آن نخواهیم گذشت.» وی تأکید کرد: «هیچ بازی‌ای از جمله این مسابقه بازی مرگ و زندگی نیست و آن هم مثل تمام بازی‌هاست، من سعی می‌کنم توجه زیادی به شیوه و نوع فوتبال فولاد نداشته باشم و تمرکزم بیشتر معطوف به تیم خودمان باشد. امیدوارم با ارائه یک بازی خوب و جذاب بتوانیم پیروز میدان شویم.»

بحران مصدومیت و محرومیت در پرسپولیس

مازیار زارع، علیرضا نیکبخت، کریم باقری، مهدی واعظی، ابراهیم توره، حسین بادامکی؛ این بازیکنان در بازی امروز پرسپولیس را مقابل فولاد خوزستان همراهی نخواهند کرد. نیکبخت واحدی، باقری و واعظی مصدومان پرسپولیس به شمار می‌روند. بازگشت توره از سنگال به تأخیر افتاده است و زارع به دلیل 3 اخطاره بودن نمی‌تواند پرسپولیس را همراهی کند. بادامکی نیز همچنان شرایط بازی کردن را به طور کامل به دست نیاورده است و در طرف مقابل فولاد خوزستان تنها سعید رمضانی را در اختیار ندارد. پرسپولیس در دیدار امروز با این ترکیب به مصاف فولاد خوزستان می‌رود:حقیقی، حیدری، نبی‌الله باقری‌ها، علیرضا محمد، مسعود زارعی، مجتبی شیری، پژمان نوری، پتروویچ، هادی نوروزی، علی کریمی، دی‌کارمو.

مجتبی شیری در بازی امروز به عنوان هافبک دفاعی ظاهر خواهد شد. نوروزی به عنوان هافبک راست نفوذی بازی خواهد کرد. پتروویچ نیز در جناح چپ کار می‌کند. همچنین علی کریمی یک خط عقب‌تر از دی‌کارمو بازی می‌کند تا برای تیمش بازیسازی کند.در پست دروازه‌بانی نیز حقیقی جانشین واعظی شده است. به نظر می‌رسد با وجود تغییرات عمده در ترکیب پرسپولیس، قطبی بازهم با سیستم 1-2-3-4 به مصاف تیم جلالی برود.

کد خبر 66013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز