یک منبع دفاعی ارشد ایالات متحده به خبرنگاران پنتاگون گفته است که آنها معتقدند روسیه یک فرود آبی خاکی با هزاران پیاده‌نظام دریایی در غرب شهر ساحلی جنوبی ماریوپول را آغاز کرده است.

نفربر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه گاردین، در حالی که این ادعا جزئیات چندانی را  نداشت، اما بر اساس ویدئویی که پیش‌تر در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود، به نظر می‌رسد ستونی از خودروهای زرهی ارتش روس، از جمله تانک‌های T-72B3 و خودروهای زرهی BMP-3 در شهر ساحلی پریمورسک که بین ملیتوپول و ماریوپول قرار دارد، در حال حرکت هستند.

یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده روز جمعه در توصیف «حمله آبی خاکی» در حال انجام از دریای آزوف به خبرنگاران گفت که روس‌ها به احتمال زیاد هزاران نیروی پیاده‌نظام دریایی را در ساحل قرار می‌دهند.»

او اضافه کرد: «فرض کلی این است که آنها به سمت شمال شرقی، به سمت ماریوپول و منطقه دونباس حرکت می‌کنند.»

چندین حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی در منطقه نیز تصاویری از اصابت رگبار موشک‌های روسی گراد به اهدافی در نزدیکی ماریوپل در اواخر بعد از ظهر جمعه را نشان می‌دهد.

اگر گزارش منتشر شده صحت داشته باشد، به نظر می‌رسد هدف این باشد که به تفنگداران دریایی روسیه اجازه داده شود تا به نیروهای شرق در منطقه دونباس بپیوندند.

کد خبر 659910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha