ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف می‌گوید، نیروهای ارتش روسیه «بسیار نزدیک به پایتخت» هستند و «شب سختی» را برای شهر پیش‌بینی کرد.

ویتالی کلیچکو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، قهرمان پیشین بوکس و شهردار کنونی پایتخت اوکراین در تلگرام خود نوشت: « بدون اغراق، وضعیت اکنون برای کی‌یف تهدیدآمیز است. شب و صبح سختی پیش روی‌مان خواهد بود.»

او افزود: «نیروهای روسیه بسیار نزدیک به پایتخت بوده و گروه‌های تخریب در حال خنثی کردن نیروهای نظامی و انتظامی شهر هستند. پل‌ها در پایتخت تحت حفاظت و کنترل ویژه قرار دارند. تجهیزات نظامی و نیروهای مسلح در حال گشت‌زنی هستند.»

کلیچکو گفت که بیمارستان‌های کی‌یف در حالت جنگی به‌سر می‌برند و پست‌های بازرسی در ورودی‌های اصلی شهر و نزدیک تاسیسات استراتژیک پایتخت مستقر شده‌اند.

او با بیان اینکه ما این کار را برای حفاظت از کی‌یف انجام می‌دهیم، افزود: «از مردم شهر به خاطر تمایل‌شان برای دفاع از پایتخت و کشور در کنار سایر یگان‌های نیروهای مسلح و سازمان‌های انتظامی تشکر می‌کنم.»

به گفته دو منبع آگاه با آخرین اطلاعات، سی‌ان‌ان، پیش‌تر گزارش داده بود که مقامات اطلاعاتی ایالات متحده نگران هستند که کی‌یف ظرف چند روز آینده به طور کامل تحت کنترل نیروهای روسیه قرار بگیرد.

کد خبر 659923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ايراني IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    چرا از دوستان وفادار اروپائي و ناتوي خود كمك نمي گيريد.