گروه حوادث: کلاهبردار حرفه‌ای که به بهانه پرداخت وام خودرو و تعویض خودروهای فرسوده از 120 نفر در تهران کلاهبرداری کرده بود، در مخفیگاهش در کرج دستگیر شد

تحقیقات پلیس آگاهی تهران برای دستگیری این مرد از اوایل سال گذشته و به‌دنبال شکایت تعدادی از مالباختگان در دادسرای ناحیه 2 تهران آغاز شد.

شاکیان مدعی بودند مرد کلاهبردار بعد از آنکه به بهانه پرداخت وام خودرو یا تعویض خودروی فرسوده آنها مبالغ هنگفتی از طعمه‌هایش دریافت کرده بود، ناگهان متواری شده و هیچ ردی برجای نگذاشته است. 

با این شکایت رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان اداره 14 پلیس آگاهی تهران قرارگرفت و بررسی‌های تخصصی برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد.

تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که مرد کلاهبردار بعد از اجاره دفتری در شمال غرب تهران، اقدام به چاپ آگهی پرداخت وام خودرو کرده و از این طریق طعمه‌هایش را شناسایی کرده است.

وی سپس با کشاندن طعمه‌ها به دفتر خود، با نشان دادن مدارک جعلی مدعی می‌شد فعالیتش قانونی است و از آنها می‌خواست برای دریافت وام، مبالغی از 2 تا 7میلیون تومان پرداخت کنند.

اما بعد از اینکه 120نفر را فریب داد، با برداشتن مبالغ میلیونی شبانه دفترش را تخلیه کرده و پا به فرار گذاشته است.

 با این اطلاعات ردیابی‌های پلیسی برای شناسایی این مرد ادامه یافت و بعد از گذشت یک سال کارآگاهان به سرنخ‌هایی از مخفیگاه این مرد در ملارد کرج دست یافتند.

 با این سرنخ‌ها، محل مورد نظر به محاصره پلیس درآمد و کارآگاهان مدتی قبل موفق شدند وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

این مرد که جواد نام دارد بعد از انتقال به اداره پلیس در جریان بازجویی‌ها به کلاهبرداری از 120نفر اعتراف کرد و گفت: بعد از اجاره دفتر، با چاپ آگهی در روزنامه‌ها طعمه‌هایم را شناسایی کردم و در مدت 3 ماه فعالیت‌، میلیون‌ها تومان از آنها کلاهبرداری کردم.

سپس برای آنکه به سود بیشتری برسم، با استفاده از پول‌های کلاهبرداری شروع به خرید زمین و خانه در اطراف تهران کردم تا اینکه بعد از گذشت یک سال توسط پلیس دستگیر شدم

کد خبر 65984

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز