3 مرد جوان که 917 عدد سکه عتیقه را در خودروی خود جاسازی کرده و قصد داشتند آنها را به سمنان منتقل کرده و به‌فروش برسانند توسط ماموران پلیس در بزرگراه تهران- قم متوقف شدند.

ساعت 4:45 دقیقه بامداد پنجشنبه گذشته، ماموران گشت پلیس هنگام گشت زنی در بزرگراه تهران- قم به پیکان سفید رنگی که سرنشینان آن 3 مرد جوان بودند مشکوک شده وپس از متوقف کردن خودرو به بازرسی آن پرداختند.

در حالی که مردان جوان مدعی بودند هیچ کار خلافی انجام نداده‌اند، ماموران پلیس کیسه مشکوکی  که زیر صندلی راننده جاسازی شده بود کشف کرده و پس از گشودن آن با تعداد زیادی سکه عتیقه مواجه شدند.

به این ترتیب، ماموران 3 مرد جوان را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.
روز گذشته هنگامی که متهمان مقابل قاضی جامعی- بازپرس شعبه دوم دادسرای مبارزه با قاچاق کالا و ارز- قرار گرفتند، لب به اعتراف گشودند.

یکی از متهمان که افشین  نام دارد در بازجویی‌ها گفت:مدتی قبل با فردی   آشنا شدم که مدعی بود هنگام چرای گوسفندانش در اطراف قم تعدادی سکه عتیقه پیدا کرده است و می‌خواهد آنها را به قیمت 57 میلیون تومان بفروشد، من هم که وضعیت مالی خوبی نداشتم فکر کردم با خرید این سکه‌ها و فروش آنها می‌توانم پول خوبی به جیب بزنم.

 به این ترتیب همراه او به قم رفتم و پس از پرداخت 20 میلیون تومان،  سکه‌ها را تحویل گرفتم و قرار شد بقیه پول را پس از فروش سکه‌ها پرداخت کنم اما هنگامی که می‌خواستم آنها را به سمنان انتقال دهم ماموران به‌خودروی ما مشکوک شده و ما را دستگیر کردند.

2 متهم دیگر نیز در بازجویی‌ها مدعی شدند از وجود سکه‌ها در خودرو بی‌اطلاع بوده‌اند.

بازپرس جامعی پس از شنیدن اظهارات متهمان برای آنها قرار قانونی صادرکرد و سکه‌ها را برای بررسی اصالت آنها در اختیار کارشناسان میراث فرهنگی قرارداد

کد خبر 66112

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز