همشهری‌آنلاین: نقش علما و روحانیان در حاکمیت دینی حاشیه‌ای و فرعی نیست و هر چه جلوتر می‌رویم مسئولیت‌ها سنگین‌تر و اثرگذاری‌ها بیشتر می‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر محمود احمدی‌نژاد پنج‌شنبه در دیدار علما و روحانیان استان گیلان با اشاره به اینکه جایگاه مسجد، حوزه‌های علمیه و عالمان دینی در هدایت و صیانت از کیان جامعه و حرکت دادن بشریت به سمت قله‌های کمال، ممتاز و بی‌بدیل است، اظهار داشت: حاکمیت دینی با سایر حکومت‌ها تفاوت مبنایی دارد؛ چرا که در حکومت‌ دینی فرد فرد انسان‌ها از درون مسؤول هستند و باید در جهت صیانت از احکام الهی مجاهدت کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه حکومت دینی از ایمان‌ و قلوب انسان‌ها جدا نیست، تصریح کرد: وقتی چنین نگاهی وجود دارد سازماندهی ارتباطات و هدایت اجتماعی لحظه‌ای و مستمر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بشریت در آستانه ورود به دوران جدیدی است،خاطر نشان کرد: در این دوران مسؤولیت و مأموریت ما مضاعف و سنگین‌تر است .

احمدی نژاد ادامه داد: در گذشته بشریت دو دوره را تجربه کرد؛ دوره اول زمانی بود که خودخواهی‌ها و سیتزه‌طلبی‌ها به نام احکام الهی به بشریت تحمیل می‌شد و فضایی ایجاد کرده ‌بودند که در آن دوره به نام دین همه احکام الهی زیر پا گذاشته می‌شد.

رئیس جمهور گفت: آن دوره به پایان خود رسید و در دورة بعد از آن نیز هر موضوعی راکه رنگ آسمانی و الهی داشت ، مورد هجوم قرار دادند و اصل دین و دینداری و پایبندی به ارزشها منفی تلقی می‌شد.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: در این دوره همه پدیده‌ها ابزار ثروت‌اندوزی و توسعه سلطه تلقی می‌شد و جان و عزت و حریم و عفاف انسان‌ها و نیز حوزه تفکر بشریت ذلیل و خوار شمرده شد؛ به نحوی که در یک قرن بیش از صد میلیون انسان با شعار آزادی و دمکراسی کشته شدند.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه دوران جدیدی که در پیش است، دوران نورانی گرایش ملت‌ها به ارزش‌های الهی است، تصریح کرد: تحقق این دوران وعده الهی است و وعده الهی خدشه‌ناپذیر است.

وی افزود: تمام انبیاء الهی بشریت را برای آماده شدن به منظور تجربه حیات موعود دعوت کرده‌اند و اگر چنین روزی اتفاق نیفتاد، در حقیقت اصل خلقت و رسالت پیامبران زیر سوال می‌رود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز بهترین فرصت برای طرح اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) است، اظهار داشت: بشریت از شرایط کنونی خسته است و هیچ‌کدام از عَلَم‌ها و پرچم‌های مادی برای آنها رنگ و بویی ندارد و در مقابل، گفتمانی که از سوی ملت ایران مطرح می‌‌شود،در معادلات جهانی اثرگذار است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه انسان‌سازی و حرکت‌دادن انسان‌ها به سمت کمال جز در ارتباط با امام محال است، تصریح کرد: ریشه مسائل بشریت غفلت از وجود امام است و در طول تاریخ مأموریت اصلی شیاطین، قطع ارتباط انسان‌ها با امام بوده است و از اینرو باید با فریاد بلند بشریت را به امام حق دعوت کنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به موضوع هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: قدرت‌های زورگو باور داشتند که اگر تهدیدات خود را به صورت جدی مطرح کنند ملت ایران عقب‌نشینی خواهد کرد ،اما به فضل الهی و با ایستادگی مردم بساط آنها بهم ریخت و دیگر نمی‌توانند برای اقدام دیگری تصمیم‌گیری کنند و امروز منفعل شده اند و دیگر در موضع تهاجم نیستند و صرفاً تلاش می‌کنند از موجودیت خود در برابر ملت ایران دفاع کنند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود طرح تحول بزرگ اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دولت مشکلات اساسی اقتصاد کشور را ریشه‌یابی و در قالب طرح تحول اقتصادی تدوین کرده و مصمم است با اجرایی کردن آن وضعیت اقتصادی کشور را اصلاح کند.

احمدی‌نژاد افزود: طرح تحول اقتصادی از جمله طرح‌هایی است که باید همگی دست به دست هم دهیم و آن را اجرایی کنیم و چنانچه انسجام شکل بگیرد، قطعاً تبعات منفی نخواهد داشت

کد خبر 65947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز