همشهری آنلاین: رئیس قوه‌ قضاییه صبح روز پنجشنبه 25 مهر با حضور در صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی و انتظامی استان اردبیل از یگان‌های مستقر در میدان، سان دید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی با حضور در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح (ناجا) با بیان این‌که " امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظامی مقتدر، مستحکم و متکی بر ایمان مردم و نیروهای توانمند، مومن و ایثارگر و آماده برای دفاع از اسلام است" خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح با تدبیرهای مقام معظم رهبری و برخورداری از دقیق‌ترین و بهترین روش‌های دفاع و مدرن‌ترین تشکیلات، آماده‌ دفاع بوده و موجب رعب و وحشت مستکبران در جهان است.

وی افزود: ما هم دشمنان خدا را می‌ترسانیم و هم دشمنان خودمان را؛ زیرا مستکبران امروز هم دشمن خدا و هم دشمن منافع ملت ما هستند که بحمدالله با تدابیر حکیمانه‌ مقام معظم رهبری، وضع نیروهای مسلح ما خوب، افتخارآمیز و الگوی بسیار درخشانی برای نظام اسلامی است.

وی با اشاره به حمایت و پشتیبانی مردم خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی، حضور و دفاع یکپارچه‌ ملت را از میهن و نظام اسلامی شاهد بودیم که در مقابل دشمن به پا خاستند. امروز نیز توانایی‌های بیشتر، دستاوردهای نظامی و روحیه‌ ایثار در نیروهای مسلح ما بیش از پیش مشهود است.

رییس قوه‌ قضاییه با تاکید بر این‌که " نیروهای مسلح حافظ سرزمین و میهن اسلامی ما هستند و این مسوولیت و وظیفه‌ای بسیار عظیم است" ادامه داد: خداوند نیز مقام و ثواب عظیمی را برای افرادی که دارای چنین مسوولیتی هستند در نظر گرفته است.

وی خدمات صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی را ارزنده عنوان کرد و گفت: بحمدالله در این استان جرایمی از جمله مبارزه با اشرار یا نیست یا اندک است. امروز خدماتی که نیروی انتظامی با همکاری دادسرا در برخورد با جرایم انجام می‌دهد مورد ستایش است.

وی انسجام و هماهنگی دستگاه‌های قضایی و امنیتی در استان اردبیل را چشمگیر خواند و خاطرنشان کرد: استان اردبیل، استان جرم‌زایی نیست. مردم این استان، ولایتمدار بوده و سابقه این خطه در خدمت به تشیع و اهل بیت شناخته شده است.

هاشمی‌ شاهرودی اتحاد میان دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: برخوردها باید بسیار دقیق و با تدبیر انجام شود. ملت ما بسیار عزیز و ارزشمند هستند؛ بنابراین در مبارزه با جرایم و مفاسد باید دقت شود تا حقوق مردم تضییع نگردد که بحمدالله این دقت‌ها در حال تبدیل شدن به فرهنگ است.

وی با اشاره به این‌که " در برخی نقاط دنیا برای مبارزه با مفاسد و جرایم تدابیری اتخاذ می‌کنند تا کمترین هزینه و کمترین مزاحمت را برای مردم داشته باشد" تصریح کرد: پیشگیری نیز به تدبیر و همکاری‌های مداوم و مستمر میان دستگاه‌های مختلف اجرایی، قضایی و امنیتی نیاز دارد. هم‌چنین استفاده از نیروهای مردمی نیز نیاز است.

وی با بیان این‌که " با همکاری و هماهنگی میان نیروهای قضایی، انتظامی و امنیتی، امنیت خوبی در جامعه مستقر است" تاکید کرد: باید این احساس امنیت حفظ شود و روز به روز ارتقا یابد. هرچه در این رابطه از تکنیک‌های جدید استفاده کنیم و رویکرد پیشگیرانه داشته باشیم، هم‌چنین از حضور علما و بزرگان برای ارشاد مردم بهره ببریم امری به‌جاست که سبب رضایتمندی بیشتر و آثار و برکات افزون‌تر می‌شود.

کد خبر 65940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز