همه‌گیری کووید۱۹ با خود یک مشکل خاص برای کسانی که از عینک استفاده می‌کنند، آورده است: بخار کردن عینک موقع داشتن ماسک. در این مطلب چند ترفند ساده برای جلوگیری از بخار کردن شیشه عینک هنگام استفاده از ماسک آورده شده است.

ماسک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ریدرزدایجست، همه‌گیری کووید۱۹ با خود یک مشکل خاص برای کسانی که از عینک استفاده می‌کنند، آورده است: با زدن ماسک روی صورت، عینک بخار می‌گیرد. این اتفاق آزاردهنده‌ای است که به دلیل تفاوت دمای بدن شما با سطح عینک رخ می‌دهد. وقتی نفس می‌کشید هوای گرم از دهان و بینی شما از بالای ماسک خارج می‌شود، تراکم پیدا می‌کند و روی سطح خنک شیشه عینک تبدیل به بخار می‌شود. در این جا ۵ راهکار ساده ارائه می‌دهیم که جلوی بخار گرفتن عینک را می‌گیرد:

از آب و صابون استفاده کنید

شستن عینک با آب و صابون و بعد خشک کردن آن یک راهکار خوب برای رفع این مشکل است. با این کار یک لایه صابون روی شیشه عینک باقی می‌ماند که جلوی بخار گرفتن آن را می‌گیرد. بنا بر تحقیقات مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی کانادا، عینک به دلیل کشش سطحی بین مولکلول‌های آب در نفس بخار می‌گیرد. لایه فیلتری که از صابون روی عینک می‌ماند، این کشش سطحی را کمتر می‌کند و باعث می‌شود مولکول‌های آب به جای این که روی شیشه جمع شوند، پخش شوند.

عینک را روی ماسک بزنید

عوض کردن جای عینک ممکن است هوای گرم را از روی عینک به سمت دیگر منحرف کند. اگر با هر نفس دیدتان تار می‌شود، قسمت بالای ماسک را روی بینی بالاتر بکشید تا عینک کاملا روی آن بنشیند.

فاصله بین ماسک و صورت را بپوشانید

ممکن است عینکتان به این دلیل بخار بگیرد که به اندازه کافی به صورتتان نچسبیده است. نتیجه یک فاصله بالای ماسک است که با برجستگی بینی‌تان باعث می‌شود هوای گرم روی شیشه عینک بنشیند. برای این که این اتفاق نیفتد مطمئن شوید ماسک کاملا روی بینی‌تان چسبیده و هوا از آن خارج نمی‌شود. اگر ماسکی دارید که روی آن نواری برای سفت کردن روی بینی وجود دارد، آن را روی بینی سفت کنید.

چسب بزنید

راه دیگر برای این این که فاصله بین ماسک و بینی را بپوشانید این است که روی برجستگی بینی یک نوار چسب بچسبایند. حتی قبل از همه‌گیری، بعضی از متخصصان سلامت که از عینک استفاده می‌کردند، یک نوار چسب جراحی روی بینی می‌چسباندند تا از خروج هوای گرم و مرطوب جلوگیری کنند. فقط برای این کار مطمئن شوید از چسب‌های پزشکی یا ورزشی استفاده می‌کنید که برای پوست مشکل ایجاد نمی‌کنند.

از دستمال کاغذی استفاده کنید

اگر هنوز با بخار عینک مشکل دارید، این راهکار را امتحان کنید: یک دستمال کاغذی را به صورت افقی تا کنید و آن را زیر قسمت بالایی ماسک و روی برجستگی بینی بگذارید. رطوبت تنفس شما به جای این که از قسمت بالای ماسک خارج و تبدیل به بخار شود، به وسیله این دستمال کاغذی جذب می‌شود.

کد خبر 659301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha