رقابت‌های اکستریم ای (Extreme E) برادر آفرود فرمول E، نخستین مسابقه خود را در سال۲۰۲۱ انجام داد، اما پیش‌تر رانندگانی همچون جنسن باتن، سباستین لوب، کارلوس ساینز و ناصر العطیه را جذب کرده بود.

هیدروژن

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، این یک سری مسابقات آفرود تک‌ساخت است که خودروهای تمام الکتریکی را در خود جای داده است.

اکنون، با ادامه روح مسابقه بدون آلایندگی، خودروهای Extreme H که با هیدروژن سبز کار می‌کنند، به خودروهای Extreme E ملحق می‌شوند، یا حتی شاید حتی جایگزین آنها شوند. جزئیات همچنان در حال مذاکره بوده، اما جدول زمانی، برای آغاز فصل ۲۰۲۴ تعیین شده است.

الخاندرو، رئیس فرمول E، با اعلام این حرکت پیش از اولین مسابقه فصل ۲۰۲۲، گفت: «Extreme E طراحی شده است تا بستری برای نوآوری و راه‌حل‌هایی برای تحرک باشد. برای ما به طور فزاینده‌ای روشن شده که ایجاد یک سری مسابقات هیدروژنی یک امر طبیعی است. این تکامل ماموریت ما برای به نمایش گذاشتن امکانات فناوری‌های جدید در مسابقه مبارزه با مسائل آب و هوایی خواهد بود. ما به همراه تیم‌های Extreme E فعلی در ماه‌های آینده بهترین راه را برای ادغام خودروهای هیدروژنی در آخر هفته برمی‌گزینیم. دسته‌بندی‌ها، انتقال کامل به هیدروژن یا مسابقه مشترک؛ همه گزینه‌های روی میز هستند.»

تغییرات کمی در مورد خود خودروها (دست‌کم برای شروع) وجود دارد. شاسی و قوای محرکه الکتریکی ثابت خواهند ماند و باتری‌ها با مخازن هیدروژنی و سلول‌های سوختی جایگزین خواهند شد. در واقع، تیم‌های Extreme E در حال حاضر هیدروژن سبز و سلول‌های سوختی را با خود حمل می‌کنند، زیرا این چیزی است که برای شارژ کردن خودروها در بین مسابقات استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

مزایای این سری مسابقه کاملا مشهود است. هیدروژن طول مسابقات را به اندازه باتری‌ها محدود نمی‌کند و تیم‌ها می‌توانند خیلی سریع‌تر از آنچه در حال حاضر هستند، شارژ می‌شوند. این بدان معناست که آنها اقدام مسابقه‌ای بیشتری را برای فروش به پخش‌کنندگان و حامیان مالی دریافت خواهند کرد.

کد خبر 659137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha