سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
۱ نفر

مسئولان شهری در کنار اقدامات متنوع، برای‌ ترویج فرهنگ استفاده از انرژی‌های پاک در جامعه هم برای حفظ محیط‌زیست و هم کاهش هزینه‌ها و مخارج شهر تلاش می‌کنند. نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در مناطق و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی رایگان درسراهای محله با موضوع مزایای بهره‌مندی از انرژی‌های پاک از جمله این فعالیت‌هاست.

نیروگاه خورشیدی

همشهری آنلاین_رضانیکنام: مدیر اداره محیط‌زیست شهرداری منطقه ۱۶ از تغییر سبک زندگی و به کارگیری الگوهای جدید و کارآمد به‌عنوان راهکار اساسی در کاهش هزینه‌ها و صرفه اقتصادی خانواده‌ها یاد می‌کند و می‌گوید: «هر چند در کشور ما، هنوز استفاده از انرژی‌های نو و پاک به جای انرژی‌های آلاینده جا نیفتاده، اما باید برای‌ ترویج این فرهنگ در جامعه تلاش کرد.»

به عقیده «نسیم اقبال» هر قدر معلومات و آگاهی شهروندان در زمینه مزایای فرهنگی و اقتصادی استفاده از انرژی‌های پاک بیشتر شود به همان اندازه شاهد بهره‌مندی از این انرژی‌ها در جامعه و میان خانواده‌ها خواهیم بود. اکنون تعدادی آبگرمکن خورشیدی که نمونه مناسبی از انرژی پاک هستند در نواحی ۳ و ۵ منطقه ۱۶ به کار گرفته شده تا شهروندان به‌طور عینی و از نزدیک شاهد کاربرد این‌گونه وسایل شوند. اقبال عنوان می‌کند که نمونه‌هایی از آبگرمکن‌های خورشیدی در بوستان آموزش ترافیک ناحیه ۳ و بوستان بازیافت و محوطه ایستگاه مترو علی‌آباد در ناحیه ۵ نصب و راه‌اندازی شده که تأثیر خوبی در سبک زندگی مردم باقی می‌گذارد.

کد خبر 658972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha