نماینده مجلس در واکنش به ادعای اجرای بی سرو صدای طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و تاثیر آن در کندی سرعت اینترنت گفت: این ادعا کذب است و هنوز برای این طرح تصمیم‌گیری نشده است.

لطف‌الله سیاهکلی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از کاربران

به گزارش همشهری‌آنلاین، عباس عبدی روزنامه‌نگار و تحلیل گر اصلاح طلب روز گذشته در یادداشتی نوشت: «سرعت اینترنت به نحو آزاردهنده‌ای کاهش پیدا می‌کند. به‌طوری که در بهمن ماه رتبه جهانی سرعت اینترنت در ایران، ۷ پله سقوط کرد. به این علت که جلوی افزایش ماهانه ظرفیت را گرفتند. همچنین مسئولان وزارت علوم اعلام کردند: «کندی اینترنت» باعث استرس و فشار روانی شدید در دانشجویان شده است‌. موضوعی که ربطی به زیرساخت‌ها ندارد، چون در دولت روحانی هر سال سرعت بهبود می‌یافت و ظاهرا این وضع ناشی از اجرای بی سروصدای همان طرح صیانت پیش از تصویب قانون است.»

این ادعای عبدی که «کندی اینترنت نتیجه اجرای بی سروصدای همان طرح صیانت پیش از تصویب قانون است.» بازتاب بسیاری در فضای مجازی داشت.

در همین باره با چند تن از نمایندگان مجلس مرتبط با حوزه ارتباطات و طرح صیانت گفت‌وگو کردیم که این ادعا را تکذیب کردند. 

لطف‌الله سیاهکلی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی در واکنش به ادعای اجرای بی سرو صدای این طرح و تاثیر آن در کند شدن سرعت اینترنت در هفته‌های اخیر به خبرنگار همشهری‌آنلاین گفت: این ادعا که طرح پیش از تصویب اجرا شده کذب است و هنوز برای این طرح تصمیم‌گیری نشده است.

لطف‌الله سیاهکلی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس هنوز اصلا وارد مرحله تصمیم گیری در مورد این طرح نشده اند که بخواهد اجرا شود، افزود: قرار است فردا سه شنبه ۳ اسفند جلسه‌ای درباره این طرح برگزار شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر جلسه برگزار شد، امکان دارد تکلیف این طرح  مشخص شود و برای اجرا به دولت ابلاغ شود که قطعا با این سرعت نمی تواند اثر گذار باشد.

وی ادامه داد: اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و حتی کلیاتی نیز درباره این طرح مشخص نشده است.

کد خبر 658786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    2 0
    فقط قسم نخورید که باور کردیم بدبخت ملت
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    3 0
    پس چه کار میکنین
  • ناشناس IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    3 0
    فضای کشورپرشده ازدروغ