شش کودک مومیایی‌شده که احتمالا صدها سال پیش قربانی شده بودند تا ظاهرا یک مرد اشرافی مرده را زندگی بعدی همراهی کنند، در قبری نزدیک شهر لیما پایتخت پرو کشف شدند.

Mummy

به گزارش همشهری آنلانی به نقل از خبرگزاری فرانسه این اسکلت‌های کوچک که محکم در پارچه پیچیده شده بودند، در مقبره یک مرد برجسته، احتمالا یک چهره سیاسی که در سال پیش در یک مکان حفاری در نزدیک لیما پایتخت پرو در آمریکای جنوبی یافت شدند.

پیتر وان دالن، باستان‌شناس مسئول حفاری در این محل باستانی در کاخامارکیا در ۲۵ کیلومتری شرق لیما گفت: «این کودکان ممکن است بستگان نزدیک این مرد بوده باشند و در بخش‌های متفاوت ورودی مقبره مومیایی این مرد اشرافی روی هم قرار داده شده بودند.»

وان دالن می‌گوید:‌«این کودکان بر اساس فرضیه فعلی ما برای همراهی مومیایی این مرد به دنیای زیرین قربانی شده‌اند.»

مومیایی‌های کودکان احتمالا قربانی‌شده در پرو کشف شد
محل حفاری در شهر باستانی کاخامارکیا در نزدیکی لیما پایتخت پرو

کاخامارکیا، شهری خشتی است که در سال ۲۰۰ پیش از میلاد در دوران پیش از پادشاهی اینکا ساخته شده است و تا سال ۱۵۰۰ پس از میلاد مسکونی بود. این شهر جمعیتی از ۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ نفر داشته است. 

وان دالن گفت که این مومیایی‌ها در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ سال پیش دفن شده‌اند.

این باستان‌شناسان همچنین در نزدیکی این مقبره استخوان‌ها هفت فرد بزرگسال مومیایی‌نشده و نیز باقیمانده حیواناتی شبیه «لاما» و ظروف سفالی را یافتند.

باقیمانده‌های مومیایی مرد اشرافی سال پیش در قبری به طول سه متر و عمق ۱.۴ متر در کاخارماکیلا یافت شد که یکی از بزرگترین مجموعه‌های باستانی نزدیک شهر لیما است.

این مرد در هنگام مرگ ۲۰ ساله بود و دست‌هایش که با طناب بسته شده بود، روی صورتش قرار داشت.

باستان‌شناسان در سال ۲۰۱۸ شواهدی از بزرگترین مورد قربانی کردن کودکان را در پرو یافتند: باقیمانده‌های جنازه‌های بیش از ۱۴۰ کودک در کنار لاشه ۲۰۰ لاما قرار داده شده بودند که ظاهرا در مراسمی در ۵۵۰ سال پیش قربانی شده بودند.

پژوهشگران سن این کودکان را پنج تا ۱۴ سال برآورد کردند، گرچه اغلبشان هنگام مرگ هشت تا ۱۲ ساله بودندو بدن‌هایشان به سمت غرب به سوی دریا قرار داده شده بود.

کد خبر 658374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha