استارت‌آپ «ولتا تراکس» اعلام کرد که ۲۳۰ میلیون یورو در دور سرمایه‌گذاری سری C جمع‌آوری کرده است که از طریق راه‌اندازی تولید سری کامیون الکتریکی «ولتا زیرو» (Volta Zero) خود در اواخر سال ۲۰۲۲ تامین مالی خواهد کرد.

کامیون برقی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، «ولتا تراکس» مستقر در استکهلم، که در بریتانیا نیز فعالیت می‌کند می‌گوید، که دور تأمین مالی توسط صندوق پوشش ریسک Luxor Capital که پیش‌تر در ولتا تراکس سرمایه‌گذاری کرده بود، هدایت می‌شود.

سرمایه‌گذار اولیه یعنی «هلدینگ بیگ‌مستر آندرس جی اشلشتروم» نیز در دور سرمایه‌گذاری شرکت کرد که مجموع جمع‌آوری شده «ولتا تراکس» را به حدود ۳۰۰ میلیون یورو می‌رساند.

نمونه‌های اولیه ولتا زیرو، یک کامیون ۱۶ تنی تمام الکتریکی، در اواسط سال ۲۰۲۲ به مشتریان تحویل داده می‌شود و تولید سری آن در اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.

استارت‌آپ‌ها و خودروسازان سنتی عجله دارند تا مدل‌های الکتریکی را به بازار عرضه کنند، زیرا با ممنوعیت‌های قریب‌الوقوع خودروهای سوخت فسیلی در چین و اروپا مواجه هستند.

عیسی الصالح، مدیر اجرایی «ولتا تراکس» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جدیدترین بودجه به ما این امکان را می‌دهد تا بتوانیم به تمام اهداف خود دست یابیم، زیرا ما از یک استارت‌آپ به تولیدکننده کامیون‌های تمام الکتریکی تبدیل می‌شویم.»

این شرکت گفت که دفترچه سفارش آن، اکنون بیش از ۵ هزار وسیله نقلیه با ارزش ۱.۲ میلیارد یورو وجود دارد. این بودجه همچنین توسعه کامیون‌های برقی ۷.۵ تنی و ۱۲ تنی را نیز تامین می‌کند.

«ولتا تراکس» قصد دارد در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۵ هزار کامیون در کارخانه خود در اتریش بسازد و تولید سالانه آن باید تا سال ۲۰۲۵ به ۲۷ هزار دستگاه افزایش یابد.

کد خبر 658311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha