جمعه ۲ تیر ۱۳۸۵ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور از عدم تغییر ضرایب و سهمیه های کنکور و افزایش حوزه های برگزاری آزمون خبر داد.

به گزارش ایسنا ؛ حسین توکلی گفت: کنکور سراسری سال 1385 در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه، مورخ نهم، دهم و یازدهم تیر ماه در 375 شهرستان و بخش مختلف کشور به طور همزمان برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه های آزمون یک ساعت پیش از آغاز آزمون بسته می شود، اظهار کرد: آزمونهای صبح راس ساعت 7:30صبح و آزمونهای بعد از ظهر راس ساعت 15:30 دقیقه آغاز می شود.

توکلی تعداد داوطلبان کنکور امسال را یک میلیون و 343 هزار و 842 نفر عنوان کرد و گفت: اگرچه تعداد داوطلبان امسال نسبت به سال گذشته 45 هزار نفر کاهش یافته است با این حال تعداد هشت حوزه به حوزه های برگزاری آزمون افزوده شده است، براین اساس تعداد حوزه های امتحانی از 367 حوزه در سال گذشته به 375 حوزه در سال جاری رسیده است.

معاون اجرایی سازمان سنجش در ادامه افزود: امسال با هدف افزایش تسهیلات، کنکور برای نخستین بار در شهرستانهای فاروج در خراسان شمالی، زهک و کنارک در سیستان و بلوچستان،  خنج و گراش در فارس، دالاهو در کرمانشاه، بهمئی و باشت در کهکیلویه و بویراحمد نیز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ضرایب دروس امتحانی در گروه های مختلف آزمایشی نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، تصریح کرد: سهمیه های مناطق و همچنین سهمیه پذیرش بومی همانند سالهای گذشته و بدون هیچ تغییری اعمال خواهد شد.

دکتر توکلی در خاتمه به داوطلبان توصیه کرد که در روزهای باقیمانده نسبت به مرور مطالب اقدام کنند و با آرامش کامل، خود را برای شرکت در آزمون آماده کنند.

کد خبر 658

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز