500 میلیون تومان وام در شش ماهه اول سال جاری به دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی پرداخت می‌شود.

دکتر علی‌ اصغر جعفری، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران - منطقه خراسان، با بیان این مطلب گفت: دانشگاه جامع علمی - کاربردی در راستای طرح خود اشتغالی دانشجویان دانشگاه مبلغ 500 میلیون تومان وام از دولت دریافت نموده است.

وی اظهار کرد: در این طرح به سه گروه وام خود اشتغالی پرداخت می‌شود که تا کنون تمام این مبلغ هزینه نشده و ما منتظر ارایه طرحهای دانشجویی از طرف معاونت پژوهشی و انجمن‌های علمی هستیم و تلاش می‌کنیم تا با سازماندهی آنها، دانشجویان به مرحله کارآفرینی برسند.

وی خاطرنشان ساخت: در فاز اول این طرح که تا پایان شش ماهه نخست سال جاری به انجام خواهد رسید مبلغ 500 میلیون تومان و در فاز دوم آن که در شش ماهه دوم سال جاری انجام خواهد شد، 500 میلیون تومان دیگر از طریق دولت در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: هیچ محدودیتی در تعداد افراد متقاضی دریافت وام اعمال نخواهد شد و بازپرداخت این وام‌ها در طولانی مدت و با بهره بسیار کم خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای طرح «فعالیت در خانه» که هر دانشجو یک کار یا طرح را خودش انجام دهد، مبلغ 30 میلیون ریال وام پرداخت می‌شود، افزود: در خصوص کارهای انفرادی در قالب ایجاد کارگاه تولیدی یا مغازه این مبلغ تا 100 میلیون ریال افزایش می‌یابد و در صورت انجام این طرح در قالب تعاونی تا سقف 500 میلیون ریال وام پرداخت می‌گردد.

وی از دیگر وام‌های در نظر گرفته شده برای دانشجویان دانشگاه را وام شهریه اعلام کرد و گفت: از آنجایی که اکثر دانشجویان دانشگاه شهریه پرداخت می‌کنند این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر به کلیه دانشجویان مراکز علمی - کاربردی اعم از ترمی و پودمانی وام شهریه پرداخت می‌شود که این وام در 3 نوبت و هر نوبت حداکثر 200 هزار تومان می‌باشد.

 

کد خبر 2434

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز