اوکراینی‌ها پرچم‌های ملی را به اهتزاز درآوردند و سرود کشور را نواختند تا اتحاد خود را در برابر ترس از تهاجم روسیه که قدرت‌های غربی گفته‌اند قریب‌الوقوع است، نشان دهند.

روز اتحاد اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، پرچم زرد و آبی در خارج از مدارس، بیمارستان‌ها و بسیاری از مغازه‌ها به مناسبت «روز وحدت» به اهتزاز درآمد.

روسیه قصد حمله به اوکراین را رد کرده، اما هشدار داده است که در صورت برآورده نشدن خواسته‌های امنیتی‌اش، از جمله محدودیت‌های ناتو، می‌تواند اقدام «نظامی-فنی» نامشخصی انجام دهد.

تصاویر روز وحدت در اوکراین | ما از هیچکس نمی‌ترسیم

در بلوار اصلی شهر کی‌یف، جایی که پرچم‌ها دفاتر دولتی را تزئین می‌کردند، برای خیلی‌ها یک روز کار معمولی بود.

مایکولا که یک قهوه‌فروشی کوچک در پایتخت دارد، گفت: «فقط یک روز عادی است، اما این پرچم‌ها برای یک هدف اینجا هستند تا نشان دهند ما از هیچ‌کس نمی‌ترسیم. آنها ما را نترسانند.»

تصاویر روز وحدت در اوکراین | ما از هیچکس نمی‌ترسیم

بلندگوی یک دفتر دولتی محلی آهنگ‌های میهن‌پرستانه را به صدا در می‌آورد، در حالی که تلویزیون و کانال‌های دولتی یوتیوب سخنرانی‌هایی را پخش می‌کردند و یادآور ملیت اوکراین بودند.

در استادیوم المپیک کیف، ده‌ها نفر پرچم اوکراین را به طول ۲۰۰ متر باز کردند و آن را با آهنگ موسیقی میهن پرستانه به اهتزاز درآوردند.

تصاویر روز وحدت در اوکراین | ما از هیچکس نمی‌ترسیم

زلنسکی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که اوکراینی‌ها حول یک میل مشترک «زندگی در صلح، شادی، در یک خانواده، فرزندان با والدین» متحد شده‌اند.

تصاویر روز وحدت در اوکراین | ما از هیچکس نمی‌ترسیم

او گفت: «هیچ کس نمی‌تواند خانه ما را آنطور که ما می‌توانیم دوست داشته باشد و فقط ما با هم می‌توانیم از خانه خود محافظت کنیم.»

زلنسکی که خود یک کاربر فعال در رسانه‌های اجتماعی است، از اوکراینی‌ها خواست تا تصاویر و ویدیوهایی از پرچم اوکراین منتشر کنند و هشتگ‌ روز وحدت را به آن اضافه کنند.

تصاویر روز وحدت در اوکراین | ما از هیچکس نمی‌ترسیم

با این حال زلنسکی مدت‌هاست گفته، در حالی که او معتقد است روسیه تهدید به حمله به کشورش می‌کند، احتمال حمله قریب‌الوقوع توسط متحدان غربی، در پاسخ به تلاش‌های مسکو برای ارعاب اوکراین و ایجاد وحشت، بسیار اغراق‌آمیز شده است.

کد خبر 657744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha