پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

علاوه بر بهره هوش ژنتیکی، برای رشد ابعاد مختلف هوش، نیاز به بستری مناسب برای رشد و تربیت کودک است. در این مطلب با غذاهایی آشنا می‌شوید که در بالا بردن ضریب هوشی کودکان موثرند.

تغذیه کودک - غذای بچه‌ها

به گزارش همشهری آنلاین‌ به نقل از فارس، والدین همگی دوست دارند فرزندان با هوش و ذکاوتی داشته باشند و با داشتن چنین فرزندانی به خو ببالند و آرزوهای بزرگی برای آن‌ها در سر می‌پرورانند. علاوه بر بهره هوش ژنتیکی، برای رشد ابعاد مختلف هوش، نیاز به بستری مناسب برای رشد و تربیت کودک است. در ادامه با غذاهایی آشنا می‌شوید که به بالا بردن ضریب هوشی کودکان کمک بسزایی می‌کنند.

۱- تخم مرغ

پروتئین و مواد مغذی موجود در تخم مرغ آن را تبدیل به یکی از بهترین غذاها برای باهوش شدن کودک تبدیل کرده است.

۲- سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج و کلم کالی سرشار از ویتامین‌ها و فولات یا ویتامین B۹ هستند و تاثیر آن‌ها بر کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر در بزرگسالی ثابت شده است.

۳- ماهی

انواع ماهی به خصوص ماهی‌های چرب منبع غنی ویتامین D و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که از مغز در برابر کاهش مهارت‌های ذهنی و بیماری‌هایی مثل زوال عقل و آلزایمر پیشگیری می‌کند.

ماهی تن، ماهی ساردین و قزل‌آلا سرشار از امگا ۳ هستند.

مصرف امگا ۳ هم به باهوش شدن کودک کمک می‌کند و هم سبب می‌شود که آن‌ها در فعالیت‌های ذهنی، بازی و درس خواندن تمرکز بهتر و بیشتری داشته باشند.

۴- آجیل و دانه‌های روغنی

آجیل و دانه‌های روغنی مثل مغز تخمه آفتابگردان و کدو منبع غنی پروتئین، اسیدهای چرب مورد نیاز بدن، انواع ویتامین و مواد معدنی ضروری هستند. آجیل و دانه‌های روغنی و انواع مغزها هم استرس را کاهش می‌دهند و هم سیستم عصبی کودک را سالم نگه می‌دارند.

بد نیست بدانید مغز تخم آفتابگردان سرشار از فولات یا همان ویتامین B۹، ویتامین E و سلنیوم است.

اگر کودک شما تمایلی به خوردن این دانه‌های روغنی مفید ندارد از آن‌ها به صورت پودر روی سالاد، در پخت سوپ و پلو یا روی نان و نان شیرینی استفاده کنید.

۶ غذای خوشمزه که کودک را باهوش می‌کند

۵- بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر سرشار از فیبر و پروتئین است و به سلامت رگ‌های مغز و قلب کمک می‌کند.

طبق نتایج تحقیقی که در این زمینه صورت گرفته بچه‌هایی که بلغور جو دوسر در برنامه غذایی آن‌هایی گنجانده شده بود عملکرد ذهنی و حافظه بهتری نسبت به کودکانی داشتند که جودوسر نمی‌خوردند.

با جو دوسر غلات صبحانه درست کنید، روی آن میوه‌های مختلف بچینید و دارچین بپاشید و مثل فرنی به کودک خود بدهید. به این ترتیب یک بمب انرژی برای مغز کودک تهیه کرده‌اید و بهترین غذای محافظ سلول‌های مغز را به او داده‌اید.

۶- میوه‌ها؛ سیب و آلو بسیار مفید هستند

اغلب کودکان به خوردن شیرینی‌ها علاقه دارند؛ به‌خصوص زمانی که احساس می‌کنند انرژی کافی برای بازی کردن ندارند. به جای شیرینی‌های صنعتی و مصنوعی به کودک سیب و انواع آلو بدهید. این میوه‌ها به باهوش شدن کودک و افزایش مهارت‌های ذهنی‌اش کمک فراوانی می‌کنند.

کد خبر 657725

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha