با بالا رفتن سن، پوست، رفته رفته خاصیت کشسانی و جوانی خود را از دست داده و علائم پیری آشکارتر می‌شود. چین و چروک ریز و افتادگی پوست تنها 2 مورد از علائم پیری هستند، اما از آنجایی که این علائم اولیه پیری نشان دهنده تجزیه بافت‌های پوست هستند، باید بیشتر مورد توجه قرار گرفته و اصلاح شوند.

لیفت صورت با نخ

اصولا نواحی صورت و گردن بیشتر تحت عمل لیفت با نخ قرار می‌گیرند، اما می‌توان از این روش برای لیفت نواحی‌ای از جمله باسن، زانوها و آرنج نیز استفاده کرد.

لیفت با نخ چیست؟

روش درمان  لیفت با نخ (که به لیفت با نخ بخیه خاردار نیز موسوم است) نوعی فرایند درمانی کوتاه مدت می‌باشد که هدف آن درمان علائم پیری و افتادگی پوست در قسمت پایین صورت می‌باشد. لیفت صورت با نخ، شامل قرار دادن زیر جلدی نخ‌های مخصوصی است که جهت کشیدگی و بالا بردن نواحی مورد نظر از پوست استفاده می‌شوند. اگرچه لیفت ابروها با نخ، لیفت گونه‌ها با نخ و لیفت پیشانی با نخ  جزو عمل‌های پرتکرار کشیدن پوست نواحی مختلف صورت به روش لیفت با نخ می باشند، اما این روش در نواحی میانی و انتهایی صورت یعنی غبغب و گردن بسیار کاربردی تر است.

هدف از لیفت صورت با نخ چیست؟

نکات مهمی که باید قبل از لیفت صورت با نخ بدانید

هدف از انجام لیفت صورت با نخ، در واقع بازسازی مجدد بافت با تحریک و تولید کلاژن برای استحکام پوست صورت، گردن و بدن می‌باشد. لیفت با نخ توسط متخصص پوست و یا جراح پلاستیک انجام می‌شود. پزشک یک سوزن را به پوست وارد می‌کند و آن را به صورت دو طرفه از طریق بافت‌های نرم صورت، گردن یا بدن برای گرفتن، بلند کردن و کشیدن در آن  ناحیه قرار می‌دهد. متخصص برای دستیابی به اثر کشیدگی و لیفت کردن مطلوب بافت در مناطق مورد نظر از یک الگوی مناسب استفاده می‌کند.  این روش کم تهاجم نتایج فوری را فراهم می‌کند، اما هدف آن بیشتر تحریک تولید کلاژن جدید جهت نتایج طولانی مدت و بازگرداندن ظاهر جوان در مناطق تحت درمان است.

مزایای لیفت با نخ به جای لیفت صورت به روش جراحی

برای برخی افراد یکی از بزرگترین مزیت‌های روش لیفت با نخ در مقایسه با لیفت صورت به روش جراحی، زمان از کار افتادگی بسیار کم آن است. هنگام انجام لیفت صورت به روش جراحی، بیمار باید تحت بیهوشی قرار بگیرد، بنابراین پس از به هوش آمدن باید شخصی او را به خانه ببرد. اکثر افرادی که تحت عمل لیفت صورت به روش جراحی قرار می‌گیرند، باید حداقل 3 روز پس از عمل تحخت مراقبت و نهگداری کامل باشند. به علاوه اگر بیمار در خانه فرزندی داشته باشد، یک نفر هم باید از کودکان مراقبت کند. بیمارانی که لیفت صورت جراحی انجام داده‌اند حداقل باید 1 تا 2 هفته از کار مرخصی بگیرند.

اما بهبودی پس از انجام لیفت صورت با نخ بسیار آسان است. لیفت صورت با نخ را می‌توان تحت بی‌حسی موضعی انجام داد، به این معنی که بیماران پس از انجام روش می‌توانند به تنهایی به خانه برگردند و از خودشان مراقبت کنند. اگرچه ممکن است بیماران پس از لیفت نخ دچار علائمی از جمله درد، قرمزی، و تورم شوند اما علائم خیلی زود برطرف شده و می‌توانند به محل کارشان بازگردند. پس از لیفت با نخ اصولا نیازی به مصرف مسکن‌های قوی نیست، و همین موضوع باعث می‌شود که فرد بتواند خیلی زود به روال عادی خود بازگردد.

اگرچه روش لیفت با نخ تهاجمی نیست، اما باید همچنان برخی اقدامات احتیاطی را در زمان بهبودی انجام دهید. تا حدود 1 هفته پس از لیفت نخ، نباید هنگام استفاده از مرطوب کننده یا شستشوی صورت، پوست را محکم ماساژ دهید. هنگام خوابیدن باید سرتان را طوری قرار دهید که روی صورتتان غلط نخورید.

لیفت با نخ به دلیل غیرتهاجمی بودنش، روشی بسیار کم خطر است. معمولا با خطراتی همچون زخم، کبودی شدید، خونریزی یا سایر عوارض پس از لیفت با نخ مواجه نخواهید شد. در موارد نادر، بیماران ممکن است دچار سوزش یا عفونت شوند یا بخیه‌ها از زیر پوستشان نمایان شود. با این حال، اگر این اتفاق بیفتد، بخیه‌ها را می‌توان به سادگی برداشت و صورت بیمار به حالت قبلی خود باز خواهد گشت.

مراقب‌های قبل از درمان با نخ لیفت

بهتر است قبل از شروع درمان حتما با پزشک متخصص پوست خود مشورت کنید تا بهترین برنامه درمان را با توجه به  نوع پوست شما  تعیین کند. متخصصان بر این نظرند که افراد کاندید جهت انجام نخ لیفت باید حداقل از یک هفته قبل از عمل از مصرف الکل و سیگار اجتناب نمایند؛ زیرا این موارد باعث کمبود آب بدن می‌شوند و ممکن است که  با  مواد بی‌حسی تداخل ایجاد کنند. از تمام محصولات دارویی بر پایه ی آسپرین باید اجتناب شود، زیرا این داروها  رقت خون را بالا می‌برند و می‌توانند باعث خونریزی غیر ضروری در هنگام انجام این پروسه درمانی شوند. این مورد می‌تواند عوارض جانبی و ناخواسته‌ای را به همراه داشته باشد. محصولات رقیق کننده خون عبارتند از ایبوپروفن، نوروفن و ناپروکسن.

مراقبت‌های پس از درمان با نخ لیفت

برخی از بیماران ممکن است در اثر عوارض جانبی مواد بی‌حسی، حالت تهوع داشته باشند. در صورت داشتن حالت تهوع در حد چند جرعه کوچک، مایعات استفاده کنید. اگر پوست شما متورم یا کبود شده است، به مدت ۳۰ دقیقه ۴ بار در روز برای ۵ روز اول، یخ استفاده کنید.

انجام حرکات ورزشی در اجزا صورت را به مدت ۲۴ ساعت محدود کنید. از مصرف کرم‌های صورت یا آرایشی صورت برای ۴۸ ساعت خودداری کنید. سر را بالا نگه دارید (از جمله از خم شدن سر پایین تر از سطح قلب خودداری کنید). به مدت ۵ تا ۷ روز با زاویه ۴۵ درجه  سر خود را نگه دارید.  به مدت ۷ تا ۱۰ روز غذاهای نرم و یا مایعات بنوشید. از جویدن آدامس به مدت ۲ هفته اجتناب کنید.  به مدت ۲ تا ۳ هفته از فشار شدید یا کشیدگی پوست صورت اجتناب کنید. ‌از کشیدن صورت یا ماساژ آن به مدت ۳ هفته خودداری کنید.‌

نتایج لیفت صورت با نخ

نکات مهمی که باید قبل از لیفت صورت با نخ بدانید

اکثر مردم بلافاصله پس از دریافت درمان لیفت نخ متوجه نتایج فوری جزئی خواهند شد. با بهبودی در ناحیه‌ی استفاده از نخ، کلاژن‌های جدید در مناطق تحت درمان شکل می‌گیرد و تفاوت بارزتری را ایجاد می‌کند. نتایج  این درمان در مقایسه با سایر گزینه‌های جوان‌سازی صورت مانند جراحی پلاستیک کشیدگی صورت و لیفت دایمی بافت پوستی، که درمان‌های طولانی مدت است، موقت می‌باشد و بسته به نیازهای سن افراد لازم است هر ۶ تا ۱۲ ماه  درمان‌های مراقبت از پوست را دریافت کنید. مهم است که به یاد داشت که هدف استفاده از نخ لیفت، تولید کلاژن در یک دوره طولانی است.

با استفاده از نخ‌هایی که بر روی سطح خود برجستگی دارند، نسبت به نخ‌های صاف‌تر، زودتر نتایج قابل مشاهده خواهند شد. با این حال به یاد داشته باشید که همه‌ی انواع نخ‌های لیفت در دراز مدت تولید کلاژن را افزایش می‌دهند، که هدف کلی از انجام نخ لیفت نیز همین دستیابی به کلاژن بیشتر است.

عوارض جانبی لیفت صورت با نخ

بیشتر عوارض جانبی لیفت نخ در ۲۴-۴۸ ساعت اول پس از انجام عمل اتفاق می افتد و اغلب به سرعت برطرف می شود. ممکن است برطرف کردن برخی از مشکلات احتمالی چند هفته طول بکشد. این عوارض جانبی احتمالی شامل عفونت، کبودی، تورم، حساسیت، بی حسی و عدم تقارن جزئی است. گاهی اوقات نیز یک بخیه از زیر پوست نمایان می‌شود.

کد خبر 657711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha