سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۷ - ۰۴:۵۰
۰ نفر

گروه ورزشی: تابستان آرام رئال مادرید عواقبش را خیلی زود نشان داد.

 باشگاهی که اشتیاق زیادی به خرید بهترین‌ها دارد، پیش از شروع فصل جدید تنها توانست رافائل فان‌درفارت را به عنوان یک ستاره بین‌المللی به سانتیاگو برنابئو بیاورد و تنها با گذشت چند هفته از شروع لالیگا، دست‌خالی برند شوستر در مقایسه با همتایانش در بارسلونا و حتی آتلتیکومادرید و والنسیا در راه دفاع از عنوان قهرمانی کاملاً مشهود است.این حسرت سرمربی آلمانی را بابت ماهی بزرگی که تابستان امسال از تور رئال مادرید گریخت، بیشتر می‌کند. مصاحبه شوستر با مارکا فرصتی است تا او بار دیگر علاقه‌اش به داشتن کریستیانو رونالدو را با صدای بلند فریاد بکشد.

هنوز کسی جنجال بزرگی را که تابستان امسال در راه انتقال ستاره پرتغالی به برنابئو به راه افتاد، فراموش نکرده است. ولی در نهایت تلاش رئال مادرید و روزنامه‌های پرنفوذ پایتخت اسپانیا برای جلب نظر رونالدو در برابر مقاومت سر الکس فرگوسن، سرمربی منچستریونایتد بی‌نتیجه ماند. شوستر اما نمی‌تواندعلاقه به کریس را از ذهنش خارج کند و امیدوار است برای فصل آینده او را با پیراهن سفید رئال ببیند: «فکر می‌کنم سال بعد نگه‌داشتن او برای باشگاهش دشوارتر خواهد بود.

امیدوارم که او سال آینده با ما باشد. شما برای جذب رونالدو باید هر کاری که لازم باشد بکنید، چراکه او ارزشش را دارد. از شروع کار فکر می‌کردم که این کار ممکن، ولی دشوار است. ممکن است به دلیل اینکه او هم علاقه زیادی نشان داد.» این در حالی است که رونالدو تا سال 2012 با منچستریونایتد قرارداد دارد و ظاهراً باشگاه انگلیسی مایل است او را تا پایان مدت قراردادش حفظ کند. شوستر در تمجید از رونالدو اضافه می‌کند: «کلاس بازی او، جایگیری‌اش در بال راست و سایر نقاط زمین، کارآیی‌اش در حمله... او می‌توانست خرید خیلی مهمی باشد. او نیامد، ولی حالا باید به تیمی که در اختیار داریم کاملاً اعتماد داشته باشیم.»

رئال همیشه بهترین‌ها را زیرنظر می‌گیرد و رونالدو هم یکی از آنهاست. او در فصل گذشته با زدن 42 گل، نقش زیادی در قهرمانی منچستریونایتد در لیگ‌برتر و لیگ قهرمانان داشت.
به همین دلیل شوستر او را شایسته کسب توپ طلای 2008 می‌داند، حتی اگر روزنامه‌های اسپانیایی یکصدا کاسیاس، دروازه‌بان رئال مادرید و تیم‌ملی اسپانیا را مستحق این عنوان بدانند. شوستر می‌گوید: «فکر می‌کنم کریستیانو شایسته باشد. او با زدن 42 گل، بهترین گلزن اروپا بود و قهرمان لیگ و لیگ قهرمانان شد. این باید کافی باشد. او در یورو 2008 با تیم‌ملی خیلی به چشم نیامد، ولی این به دلیل درخشش اسپانیا و آلمان بود. می‌توان مدعی شد که ایکر یا ژاوی باید برنده توپ طلا شوند، ولی اگر کل فصل را در نظر بگیرید، می‌بینید که کریستیانو بی‌رقیب است.»

انتقاد از ویا

رئال پس از ناکامی در خرید رونالدو به دنبال خرید داوید ویا و سانتی کاسورلا، دو ملی‌پوش اسپانیایی بود، ولی مهاجم والنسیا و هافبک ویارئال حاضر به ترک باشگاه‌هایشان نشدند. به همین دلیل شوستر این دو بازیکن را متهم به نداشتن جاه‌طلبی می‌‌کند: «ویا و کاسورلا بلندپرواز نبودند و این مرا شگفت‌زده کرد. قبول‌نکردن پیشنهاد از سوی آنها برایم جالب بود.» حرف‌های شوستر، داوید ویا را که در اردوی اسپانیا به سر می‌برد، شگفت‌زده کرده است. با این وجود او حاضر نیست درباره حرف‌های سرمربی رئال اظهارنظر کند.

تمدید قرارداد کاناوارو

شوستر همچنین مایل است که کاناوارو را برای فصل آینده هم در اختیار داشته باشد. هرچند از مدت‌ها پیش شنیده می‌شود که برنده توپ طلای 2006 به ناپولی، باشگاه دوران جوانی‌اش برمی‌گردد، ولی مدافع باتجربه ایتالیایی همه‌چیز را به مذاکره با مدیران رئال موکول کرده است. روزنامه آس خبر می‌دهد که رئال سیاست‌اش را تغییر داده و شوستر از مدیران باشگاه خواسته که قرارداد کاناوارو را تمدید کنند. همچنین کاسیاس و رائول، بازیکنان قدیمی رئال هم خواهان ماندن کاناوارو هستند و مدیران باشگاه را برای تمدید قرارداد با او تحت فشار گذاشته‌اند.

کد خبر 65731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز