در پرونده‌ای که جان دورهام، بازرس ویژه وزارت دادگستری تشکیل داده، مشخص شده که کمپین ریاست‌جمهوری هیلاری کلینتون به یک شرکت فناوری برای «نفوذ» به سرورهای برج ترامپ و بعدا کاخ سفید پول پرداخت کرده است.

هیلاری کلینتون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از فاکس نیوز، دورهام در دادخواستی که روز ۱۱ فوریه (جمعه گذشته) ارائه شد، گفت که هدف از نفوذ، ایجاد یک «روایت» تبانی بین دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری و روسیه است.

دورهام که توسط ویلیام بار، دادستان کل وقت برای بازنگری در تحقیقات روسیه منصوب شد، در تحقیقات خود اتهاماتی را علیه مایکل ساسمن، وکیل FBI و وکیل سابق مبارزات انتخاباتی کلینتون که در حال حاضر متهم به اظهارنظر نادرست است، مطرح کرد.

در بخشی از پرونده با عنوان «پیشینه واقعی»، دورهام ادعا می‌کند که این اتهامات از طرف حداقل دو مشتری خاص، از جمله یک مدیر فناوری (مجری فناوری ۱) در یک شرکت اینترنت مستقر در ایالات متحده (شرکت اینترنتی ۱) و کمپین هیلاری کلینتون، متوجه ساسمن است.

در پرونده دورهام آمده است که با توجه به به اوراق سفید جعلی که توسط ساسمن برای نشان دادن ارتباط بین ترامپ و یک بانک روسی جمع‌آوری شده بود، «سوابق صورت‌حساب نشان می‌دهد» که ساسمن «مکرراً به کمپین کلینتون به دلیل کارش در مورد اتهامات بانک روسی-۱ صورت‌حساب می‌داد».

دورهام همچنین ادعا می‌کند که شرکت اینترنتی که Tech Executive-۱ برای آن کار می‌کرد «برای دسترسی و نگهداری سرورهای اختصاصی» دفتر اجرایی رئیس‌جمهوری آمده بود.

در این پرونده آمده است: «Tech Executive-۱ و همکارانش با استخراج ترافیک DNS EOP و سایر داده‌ها به منظور جمع‌آوری اطلاعات تحقیرآمیز درباره دونالد ترامپ استفاده کرده‌اند.»

ترامپ در واکنش به این خبر، بیانیه‌ای صادر کرد و مدعی شد که بمب اخیر «شواهد غیرقابل انکاری» ارائه می‌کند که نشان می‌دهد که از کمپین او توسط کلینتون جاسوسی شده است تا «ارتباط کاملا ساختگی با روسیه ایجاد کند».

رئیس‌جمهوری پیشین گفت: «این رسوایی از نظر گستردگی و بزرگی بسیار بیشتر از واترگیت است و کسانی که در این عملیات جاسوسی دست داشتند و از آن اطلاع داشتند باید تحت تعقیب کیفری قرار گیرند.»

به گزارش سی ان ان، ویلیام بار، دادستان کل سابق، دورهام را در زمان دولت ترامپ به تحقیق درباره منش تحقیقات FBI در روسیه منصوب کرد.

تاکنون دو کیفرخواست صادر شده است – یکی در مورد ساسمن و دیگری در مورد ایگور دانچنکو، تحلیلگر روسی، منبعی برای پرونده استیل در سال ۲۰۱۶ که حاوی اتهامات تبانی درباره ترامپ است.

کد خبر 657124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha