جواد نکونام، سرمربی قهرمان سوپرجام اعتقاد دارد لیگ فوتبال ایران از بازیکنان تأثیرگذار خالی شده و امسال یکی از ضعیف‌ترین ادوار خودش را سپری می‌کند.

جواد نکونام

همشهری‌آنلاین - محمد زارعی

جواد نکونام زمانی که یک بازیکن در خط میانی تیم ملی بود، در کنار هواداران پرشمارش، منتقدانی هم داشت که سبک بازی‌اش را نمی‌پسندیدند. او حالا در مربیگری نیز دقیقا همان شرایط را دارد و با وجود موفقیت‌ها و جام‌هایی که به‌دست آورده، با انتقاداتی نسبت به سبک بازی تیم‌هایش روبه‌رو است. سرمربی فولاد چند روز بعد از بردن پرسپولیس و کسب سوپرجام فوتبال ایران، در گفت‌وگویی با خبرنگار همشهری ورزشی به سؤالات او پاسخ داده است. نکونام که طی کمتر از یک سال دومین جامش را به‌عنوان مربی کسب کرده، در این گفت‌وگو پیرامون شرایط لیگ، حذف سرخابی‌ها از آسیا و موضوعات دیگر صحبت کرده است. او اعتقاد دارد که لیگ امسال به‌دلیل تعداد کم بازیکنان تأثیرگذار از کیفیت لازم برخوردار نیست و اصولا فوتبال ما دچار ایست شده است.

*بعد از قهرمانی در سوپرجام به اندازه کافی در این‌باره صحبت کردید. چیزی از قلم نیفتاده است؟

راستش برای چند روز از این قهرمانی خوشحال بودم چون می‌دانستم این جام باعث شادی مردم خوزستان و هواداران فولاد خواهد شد. ولی جشن ما دیگر تمام شده و می‌خواهیم با جدیت به ادامه لیگ بپردازیم و خودمان را برای لیگ قهرمانان آسیا آماده کنیم. از نظر خودم من هنوز اول راه هستم و خواسته‌های زیادی دارم.

*شرایط تیم فولاد را در نیم‌فصل گذشته چطور دیدید؟ با توجه به اینکه تیم را خودتان نبسته بودید، از نتیجه رضایت داشتید؟

راستش آن وضعیت ایده‌آلی که مدنظر خودم باشد، فراهم نبود. همانطور که می‌دانید، تیم از اول فصل دست من نبود. به همین دلیل کارهایی را که در نیم‌فصل اول باید انجام می‌دادیم، نتوانستیم به نحو شایسته انجام دهیم. البته من وقتی وارد شدم، اوضاع را می‌دانستم و این شرایطی که در نیم‌فصل داشتیم، طبیعی بود. به مرور سعی کردیم وضعیت را بهتر کنیم و روزبه‌روز شرایط بهتر شود تا به نیم‌فصل برسیم و در نهایت در نقل‌وانتقالات بتوانیم بازیکنان مدنظر خودمان را بگیریم.

*شاید اگر فولاد امتیازات ۴ هفته اول لیگ را از دست نمی‌داد الان می‌توانست مدعی قهرمانی باشد. پشیمان نیستید چرا قبل از شروع فصل به نوعی توافق نکردید؟

به‌هرحال مسائلی بود که اتفاق افتاد. مشکلی نیست، من با علم به همین موضوع به فولاد برگشتم.

*از نظر کیفی، شرایط لیگ امسال و تیم‌های مدعی را چطور دیدید؟

به‌نظر من لیگ امسال به‌خاطر کمبود بازیکنان تأثیرگذار، کمی ضعیف‌تر از سال‌های قبل بود. فوتبال ایران استپ کرده و به‌نظرم درجا می‌زند. این روزها استعدادهای خیلی کمی در فوتبالمان شکوفا می‌شوند.

*فولاد فعال‌ترین باشگاه لیگ در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل بود و خریدهای زیادی انجام داد. آیا به همه‌چیزهایی که می‌خواستید، رسیدید؟

همه می‌دانند که ما ابتدای فصل نتوانستیم بازیکن بگیریم، در حالی که اغلب تیم‌ها خریدهای موردنظرشان را انجام دادند. من برای نیم فصل به باشگاه لیست دادم و بازیکنانی که مدنظرم بودند را مشخص کردم. باشگاه هم سعی کرد بازیکنانی را که می‌تواند، جذب کند. با آن دسته از بازیکنانی که تحت قرارداد نبودند هم باشگاه و هم خودم صحبت کردیم و در نهایت بازیکنانی را که می‌توانستیم جذب کردیم. ولی  به‌هرحال جذب بازیکن در نیم‌فصل خیلی سخت است و هر بازیکنی را نمی‌شود جذب کرد. چون باشگاه‌ها حاضر نیستند بازیکنان خوبشان را از دست بدهند.

*شما در مورد حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا واکنشی نداشتید.

این اتفاق باید سال‌ها پیش می‌افتاد ولی هر بار با نامه‌نگاری‌ها و اطلاعات غلط‌دادن به‌ AFC توانستیم این تیم‌ها را در آسیا نگه‌داریم. امیدوارم وضعیت این باشگاه‌ها بالاخره درست شود و دیگر اطلاعات غلط به AFC ندهیم.

کد خبر 656875
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha