تظاهرکنندگان در پایتخت افغانستان روز شنبه تصمیم جو بایدن برای اختصاص ۳.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان در ایالات متحده به خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر را محکوم کردند.

تظاهرات در کابل در اعتراض به تصميم بايدن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مردم افغانستان بعد از ظهر شنبه در اعتراض به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای اختصاص ۳.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان در ایالات متحده به خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر، در کابل تظاهرات کردند.

معترضانی که امروز در مقابل مسجد بزرگ «عیدگاه» در کابل تجمع کرده بودند، از آمریکا خواستند تا به خانواده‌های ده‌ها هزار افغان که در طول ۲۰ سال جنگ افغانستان کشته شده‌اند، غرامت مالی دهد.

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه فرمان مسدود شدن هفت میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان در بانک‌های ایالات متحده را امضا کرد.

«تورک فرهادی» مشاور پیشین صندوق بین‌المللی پول و مشاور مالی دولت سابق افغانستان (دولت حامد کرزای)، مدیریت سازمان ملل متحد بر ذخایر بانک مرکزی افغانستان را زیر سوال برد و گفت که این پول‌ها برای کمک‌های بشردوستانه نیست، بلکه برای حمایت از واحد پولی افغانستان، کمک به سیاست‌های پولی و مدیریت تراز پرداخت‌های کشور است.

از سوی دیگر، تارنمای کاخ سفید گزارش داد که دارایی‌های افغانستان که در حساب‌های بانکی ایالات متحده نگهداری می‌شود به یک صندوق سپرده خصوصی در در بانک فدرال رزرو نیویورک منتقل خواهد شد.

کاخ سفید افزود که قرار است نیمی از این دارایی‌ها در آینده برای رفع نیازهای بشردوستانه مردم افغانستان پس از تصمیم دادگاه مربوطه هزینه شود، در حالی که ۳.۵ میلیارد دلار آن در ایالات متحده باقی مانده و برای غرامت به خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی از جمله حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱هزینه می‌شود.

کد خبر 656834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha