جلسه ستاد مدیریت بحران منطقه۱۷ با مسئولان ستاد بحران استان کرمانشاه برگزار شد تا نحوه امدادرسانی به ساکنان این منطقه در زمان بروز اتفاق‌هایی همچون زلزله بررسی شود.

جلسه بحران منطقه 17

همشهری آنلاین- ابوذر چهل امیرانی: در این نشست شهردار منطقه۱۷ با ابراز خرسندی از انتخاب استان کرمانشاه به عنوان استان معین دارالشهدای تهران گفت: «در مواقع بروز بحران، دسترسی استان کرمانشاه از سمت غرب استان تهران است که با طی مسافت کوتاه می‌توانند به بافت منطقه دسترسی پیدا کنند.»

«غلامرضا شنگی» با بیان اینکه بوستان ولایت به دلیل همجواری با منطقه۱۷ مکان مناسبی برای استقرار عوامل ستاد بحران استان کرمانشاه در مواقع بحران است تا بتوانند خدمات بهتری ارائه دهند، افزود: «مدیریت زمان و ارائه خدمات در ابتدای بحران برای ما حائز اهمیت است که این مهم، نیازمند شناسایی خوب و تعامل قوی با عوامل ستاد بحران است. نکته دیگر حضور به‌موقع دستگاه‌های امداد و نجات در محل حادثه است.»

وی با اشاره به مباحث بازتوانی روانی و اجتماعی در زمان وقوع بحران اظهار کرد: «در مدت زمانی که در حال خدمت در منطقه هستیم، در حال بروزرسانی و افزایش ظرفیت، امکانات و پشتیبانی در مواقع بحران هستیم.»
شنگی با اشاره به موضوع اسکان در مواقع بحران و آمایش انجام شده در این منطقه گفت: «از ظرفیت‌های مساجد و مدارس منطقه که نسبت به شرایط بحران ایمنی لازم دارند، می توان در مواقع بحران استفاده کرد.»

در این نشست مدیرکل ستاد بحران استان تهران با اشاره به جمعیت منطقه۱۷ گفت: «جمعیت این منطقه کمتر از مناطق دیگر، اما چینش جمعیت سنگین است. بنابراین ارگان‌های مختلف منطقه مثل برق، آب، آتش‌نشانی و... باید حتماً نقاط کنترلی و حادثه‌خیز را بیشتر از قبل شناسایی کنند و به ستاد بحران اطلاع دهند.»
«منصور درجاتی» خطاب به مسئولان استان معین منطقه۱۷ گفت: «لازم است ستاد بحران استان کرمانشاه در زمان بحران، هرچه امکانات اجازه می دهد، با خود به منطقه۱۷ بیاورد. استان‌های معین ماحصل ۸سال تحقیق درخصوص بحران‌های انسان‌ساز و طبیعی در پایتخت بوده و برای اینکه منطقه۱۷ با استان معین خود تبادل اطلاعات و توانمندی داشته باشد، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیازمند بازدیدهای میدانی هستند.»
در این نشست مدیران اداره گاز، آتش‌نشانی و آب و فاضلاب منطقه هم به تشریح امکانات و مسائل مربوط به حوزه کاری خود پرداختند.

کد خبر 656702

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha