عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مسئولان کنونی دولت انصافا هم دلسوز هستند و هم تلاش دارند تا مشکل‌ها را حل کنند افزود: برخی مشکل‌ها را هم حل کرده‌اند و باید به آنها مهلت داد.

آیت الله محسن اراکی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محسن اراکی در سخنرانی شب ۲۲ بهمن در حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه جنگ ابرقدرت‌ها با ایران بر سر برقراری حکومت عدل است اظهار داشت: ظالمان می‌دانند که اگر جامعه بشر لذت و شیرینی عدالت انبیا و جانشینان آنها را بچشد دیگر زیر بار ظلم آنها نمی‌رود.

وی با بیان اینکه عدلی که عالمان عادل برقرار می‌کنند هم عدل سیاسی و هم عدل فرهنگی و اقتصادی است گفت: در نظام سیاسی اسلام تمام دستگاه حاکمیتی و تمام تشکیلات مدیریتی باید به دست عالمان عادل باشد بنابراین مدیر هر بخش هم باید علم اداره آن دستگاه را داشته باشد و هم باید عادل باشد.

وی ادامه داد: در برخی از دوره‌های مدیریت کشور بعد از انقلاب هم روسای دولت معتقد به صالح بودن و یا عادل بودن کارمندان و مدیران دولتی نبودند و مدیریت را دست افرادی می‌سپردند که می‌گفتند دانش آن را دارند و همین کافی است در حالی که این چنین نیست، بلکه علم و دانش باید همراه با عدالت و ایمان باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سیاست در اسلام عین دیانت است افزود: پیامبر اسلام انسان‌هایی را ساخت که با همدیگر مهربان بودند و در راه خدا صبر و جهاد می‌کردند و دیگری را بر خود ترجیح می‌دادند و این اخلاقیات زمانی در جامعه رواج می‌یابد که فرمانروای آن جامعه با اخلاق و عادل باشد.

وی با بیان اینکه اگر نظام سیاسی فرمانروایی، مبتنی بر عدل شد به تدریج مردم به عدل گرایش پیدا می‌کنند افزود: برکت‌هایی که امروز در جامعه ما به وجود آمده و قبل از انقلاب اثری از آن نبود به خاطر فرمانروایی عدل است البته طبیعی است که جامعه‌ای که در برابر ابر قدرت‌ها ایستاده و می‌خواهد عدل را اجرا کند ابر قدرت‌ها مشکل برایش ایجاد می‌کنند ولی جامعه ما تاکنون در برابر این مشکل‌ها ایستادگی کرده و مسئولان ما به تدریج این مشکل‌ها را حل خواهند کرد.

 اراکی با اشاره به کارشکنی عوامل نفوذی دشمن در شبکه اقتصادی کشور گفت: هر جنسی که رهبر معظم انقلاب و دولت می‌گویند باید ارزان شود همان جنس را در بازار گران می‌کنند و هر مشکلی که دولت می‌خواهد حل کند کاری می‌کنند که آن مشکل حل نشود.

وی با بیان اینکه مسئولان کنونی دولت انصافا هم دلسوز هستند و هم تلاش دارند تا مشکل‌ها را حل کنند افزود: برخی مشکل‌ها را هم حل کرده‌اند و باید به آنها مهلت داد.

وی با اشاره به اقتدار نظام اسلامی بعد از انقلاب که آمریکایی‌ها در برابر ایران اقرار به شکست می‌کنند بیان داشت: این یک علامت روشن بر موفقیت مردم ایران است و اینکه پیروزی کامل هم در راه است.

اراکی با بیان اینکه در تاریخ اسلام بعد از امام مجتبی (ع) با انحرافی که بنی امیه آغاز کردند تا زمان امروز مسلمانان را عقب نگه داشتند افزود: بعد از انقلاب چه اتفاق بزرگی افتاده است که امروز کشور ما از نظر زیر ساخت‌های آبادانی و عمرانی مانند راه، بهداشت، مدرسه، آب، برق و گاز در سطح بالایی قرار گرفته است و کمتر روستایی است که این امکانات زیربنایی را نداشته باشد.

او با اشاره به فسادی که در زمان شاه ملعون در جامعه گسترش یافته بود و زن‌ها برهنه در خیابان راه می‌رفتند افزود: در آن زمان دختران متدین جرات نداشتند به دانشگاه بروند زیرا دانشگاه فاسد بود ولی بعد از انقلاب موج تحصیل دختران جامعه به راه افتاد و دانشگاه محیطی امن برای آنها شد و دانشمندان زن در ایران رشد کردند و به مراتب علمی رسیدند و امروز در مراکز علمی دست به اختراع‌ها و اکتشاف‌ها می‌زنند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: قبل از انقلاب حتی پسرها فرصت پیشرفت علمی نداشتند و اگر جوانی رشد علمی می‌کرد یا او را به خارج از کشور می‌بردند و خادم خود می‌کردند و یا اگر قبول نمی‌کرد سرش را زیر آب می‌کردند و چه بسیار نوابغی که به جرم نابغه بودن نابود شدند.

 اراکی با بیان اینکه حضرت امام (ره) با حمایت مردم دست آمریکا را از مملکت  قطع کرد در حالی که آنها در تمام شئون کشور دخالت می‌کردند گفت: در طول تاریخ همیشه ایرانی‌ها در دانش، ایمان، اخلاق و فضیلت سرآمد بودند ولی نظام طاغوتی این مردم را عقب مانده نگه داشته بود و این بزرگترین ظلم به مردم و جامعه بود.

وی با بیان اینکه امروز جوانان کشور در سایه برقراری حکومت عدل الهی قله‌های علم و دانش را فتح می‌کنند و ایران از بالاترین قدرت‌های سیاسی جهان شناخته می‌شود گفت: برقراری عدل در جامعه به معنای این نیست که هیچ کار خلافی در جامعه انجام نمی‌شود بلکه به این معنی است که کسی که خلاف مرتکب می‌شود را پای میز محاکمه ببرند و نتواند از عدالت بگریزد که این رفتار را امروز در قوه قضائیه مشاهده می‌کنیم که متخلفان بزرگ را پای میز محاکمه می کِشند.

کد خبر 656515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • ناشناس IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    1 0
    این امر به تدبیر و دانش و فناوری روز هم نیاز دارد
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    2 0
    تحلیل های بسا علمی فرهنگی سیاسی که یکجا جمعند. . باشد که همگی بیاموزیم.