شهرداری منطقه ۵ بانی برگزاری جشن نوروزی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت شهر زیبا می‌شود.

کانون اصلاح و تربیت

به گزارش همشهری آنلاین‏، احسان شریفی، شهردار منطقه ۵ ضمن بازدید از«کانون اصلاح و تربیت تهران» روحیه و نگاه انسانی مسئولان کانون را ستایش و از آنها قدردانی کرد. او اظهار امیدواری کرد تا کودکان و نوجوانان این کانون هرچه زودتر به آغوش جامعه بازگشته و زندگی سالمی را پیش گیرند. در این دیدار مقرر شد شهرداری منطقه ۵ بانی برگزاری جشن نوروزی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت شود تا کودکان و نوجوانان کانون بتوانند با حمایت شهردای منطقه ۵ برای جشن نوروزی خود برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند. همچنین شهرداری منطقه ۵ مسئولیت نظافت، هرس درختان و زیباسازی فضای کانون اصلاح وتربیت شهرزیبا را نیز برعهده گرفت.

غیاثوند رئیس کانون اصلاح و تربیت کودکان و نوجوانان تهران ضمن قدردانی از شهرداری منطقه ۵ درباره این کانون گفت : « "کانون اصلاح و تربیت تهران"، مکان عجیبی است. چراکه محل نگهداری کودکان و نوجوانانی است که معصوم به دنیا آمده‌اند، اما تحت شرایط جامعه و خانواده بزهکار شده‌­اند و حال باید برای یک زندگی عادی در همان جامعه تمرین کنند. کانون قطعه‌ای از بهشت است و بچه‌های بهشتی در آن زندگی می‌­کنند. اینجا محلی است برای نگهداری از کودکان و نوجوانانی که پیش از ۱۸‌سالگی مرتکب جرم شده و اکنون تلاش می‌شود تا با اصلاح و تربیت به زندگی عادی بازگشته و آماده ورود به جامعه شوند.»

۲۰۰ کودک و نوجوان ۱۵ تا ۲۳‌ساله در کانون با جرایم مختلف سرقت، قتل، ضرب و جرح، حمل مواد مخدر و غیره، گرد هم آمده‌اند اما مسئولان کانون از مهربانی آنها می‌گویند، از منش لوطی‌وار آنها، از معرفتشان. از اینکه چقدر معصومانه مرتکب جرم شده‌اند و از قبح و بدی کار خود اطلاعی نداشتند. ماهیت جرم و حرمت مسائل را نمی‌دانستند. می‌گویند بچه‌های کانون پیش از ورود یک کلمه محبت آمیزِ "عزیزم" و"پسرم" از کسی نشنیده‌اند.، محبتی ندیده‌اند، مدام در معرض تجربه‌هایی بزرگ‌تر از سن خود بوده‌اند.

با این حال، اینجا گرد هم جمع شدند تا برای کودکی کردن، برای زندگی کردن مانند هم سن و سالان خود تمرین کنند. زمین‌های بازی و ورزشی، کلاس‌های آرایشگری، نجاری، کلاس‌های هنری، درودگری، معرق کاری، پرورش گل و گیاه، کلاس‌های درسی و از همه مهم‌تر تیم روانشناسی و مددکاری قوی تنها بخشی از امکاناتی است که برای آنان فراهم شده است. مسئولان کانون از نیاز به حمایت این نوجوانان سخن می‌گویند تا با بازگشت به جامعه بار دیگر مرتکب خطا نشوند. آنها از حساسیت کار خود می‌گویند و معتقدند هرآنچه که در این کانون اتفاق می‌افتد، در آینده به تک‌تک افراد جامعه باز می‌گردد.

کد خبر 656412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha